Sällan. Skulle vilja skaffa en påsfri dammsugare för tror jag skulle dammsuga mer ofta då (nu måste jag börja med att sopa bort allt hö och grejs kaninen drar runt innan jag kan dammsuga och så har jag ofta ingen energi kvar för dammsugandet). Dammsuger jag nu utan att sopa först blir påsen full på nolltid.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
När jag hade min stora raggsocka till hund som drog in kilovis med sand och grus vart det var och varannan dag men nu som husdjurslös så blir det kanske var 14e dag eller så.
// Harley
En eller två gånger per vecka. Robotdammsugare med mopp. Brukar plocka upp från golvet, ställa stolar på bordet och starta dammsugaren och gå en promenad medan den håller på. Väldigt bekvämt.
Mvh // Johan
Varje/varannan, mer när tex hösten kommer och det dras in löv mm
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det blir i samband med städningen så en gång i veckan, eller varannan vecka om jag inte hinner…
Kök, vardagsrum och sängkammare ungefär en gång i veckan. Andra rum mera sällan.
Har precis köpt en robotdammsugare. Den bästa investeringen som jag har gjort på väldigt länge. Rekommenderas verkligen! Speciellt om ni inte gillar att städa… 😁
#6: Är jättesugen på en robotdammsugare men tror tyvärr inte den klarar av höstrån tillräckligt bra :(
#3: Samma sak hör!
Robotdammsugare som är suverän!
En verkligt bra investering som lönar sig i längden!
- Redigerat 2021-02-06 15:47 av Vixxen
Inget på helgen.
Annars 1-2 gr/dag
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Min man dammsuger på helgen. Jag har inte använt dammsugaren på åratal 😀
/Maria
Normalt så dammar jag och mannen dammsuger - ca 1 gång/vecka. På vintern oftare ibland, det blir mycket damm av allt ylle.
Aldrig. Jag torrmoppar. Jag avskyr ljudet av dammsugaren. Jag vill gå i min egen värld (oftast med en ljudbok i öronen) och torrmoppa i lugn och ro.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#12: Hur funkar torrmoppning? Aldrig hört om det tidigare.
En gång i veckan. Eller det är sambon som gör det 😝
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

Jag dammsuger alltid.Min man motionerar snabeldraken en till två gånger i veckan.
Stolt ägare till tre La permer
En gång i veckan dammsugs hela lägenheten i samband med veckostädningen och sen görs mindre punktinsatser ifall det t.ex är grusigt i hallen eller popcornsmulor på köksgolvet😋
/Christina
C:a varannan dag dammsuger någon av oss här hemma.
Mitt sovrum och badrummet dammsuger jag en gång i veckan. Övriga gemensamma utrymmer dammsuger någon av killarna en gång i veckan och efter det så våttorkar jag golven. Sedan vi köpte den laddningsbara dammsugaren, så har jag slutat sopa, vilket jag gjorde 2-3 gånger i veckan innan. Numera tar jag ett snabbt tag med min lilla röda 2-3 gånger i veckan.
/Désirée
#3: Jag är väldigt nyfiken på en robotdammsugare och då med mopp. Hur tömmer man den ( från damm och vatten ) ? Är det enkelt? Det borde vara svårt för den att komma åt i hörnen? Vill ju helst inte behöva gå efter med vanlig dammsugare.
#6: Nej, jag gillar inte att städa. Vem gör det? Vore intressant att få höra vilket märke du köpte, samt pris.
#20: Det blev en Roborock från Netonnet.
#7: Just den här har utgått ur sortimentet men jag länkar för att du ska få läsa recensionen om hur den klarar hö.
https://www.webhallen.com/se/product/304209-Xiaomi-Roborock-S5-Robotdammsugare-Svart
Den finns i nyare modeller.
Jag dammsuger vid behov. Ibland dagligen om jag har daghund mycket och andra gånger kan det gå två veckor om jag är ensam utan hund eller mest hos pojkvännen.
#21: Tack för tipset. Ska verkligen ta mej en funderare. Hoppas bara att det inte är för krångligt att programmera den.
#24: Man behöver inte programmera den utan det går även att starta manuellt och låta den städa över ett rum i taget.
Men visst är det en smidig variant att kunna schemalägga städningen.
Jag tycker om att dammsuga, passande nog då jag har frigående inomhuskaniner som skräpar ner en del. Jag brukar dock sopa för det mesta då allt ändå inte går upp med dammsugaren (höstrån, bajspluttar och vissa stora spånbitar är envisa) men den åker ändå fram i alla fall några gånger i veckan. Jag brukar aldrig ta hela lägenheten på en gång, utan jag kör efter behov bara. Men kök och hall brukar nog dammsugas helt eller delvis åtminstone 3-4 gånger i veckan och övriga rum minst 1 gång i veckan. Sopar lite överallt flera gånger om dagen.
- Redigerat 2021-02-08 09:04 av sp0ngeb0b
Med 3 hundar och en katt i huset så är det nödvändigt att dammsuga ofta, varannan dag brukar det bli. Fast det skulle behövas varje dag egentligen åtminstone periodvis.