Grönsaker
Eftersom jag frågat om frukt så måste jag fråga om grönsaker också😉
Äter ni mycket grönsaker?
/Maria
Jag lever nog mest på grönsaker. 🙂🥕💚🥗🍏🥬
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja, det gör jag. Minst 500 gram om dagen men ofta mer. Försöker variera sorter och färger
//Jessie
Älskar grönsaker och sallad. En måltid utan det känns tom och meningslös.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Oh ja, minst två men ofta 3-4 grönsaker till rätterna. Både färska, stekta, kokta, gratinerade, rostade, syrade, inlagda…..
Nu är också en perfekt säsong för att grodda och dra upp skott. Har groddade mungbönor och ärtskott just nu. Livar upp i vintermörkret.
Är sämre på grönsaker än vad jag är på frukter.
Blir mer grönsaker under sommaren när jag bor med resten av familjen då vi då delar på matlagningen (och speciellt min mamma är noga med nån form av grönsaker) och då har vi även en vegetarian så blir en hel del vegetariskt då också.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Äter mycket grönsaker, försöker få i mig lite varje dag. Äter nog 70% mer grönsaker än frukt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Äter grönsaker varje dag.
Japp! Mängder!
Vi äter mycket grönsaker och rotfrukter.
En period när sonen var tonåring så så blev min man vegetarian och det var jättebra för jag lärde mig göra en massa ny kul mat.
De recepten gör jag fortfarande 😊
/Maria
Eftersom jag är vegan kanske vissa tycker att jag "bara" äter grönsaker. Men så ser inte jag det, jag äter ju även mycket rotfrukter, gryner, baljväxter m.m. Periodvis är jag rätt så dålig på att äta grönsaker, men eftersom jag ofta lagar grytor så brukar jag passa på att slänga ner så många grönsaker som möjligt i dem. Har även börjat äta morotsstavar till snacks (även om det egentligen är en rotfrukt, men jag ser den mer som en grönsak). Vet inte hur mycket det blir på en dag men det är nog knappt 500 g. Skulle gärna ha sallad till maten för extra grönsaker men jag gillar inte riktigt det, då jag mest brukar lassa upp massa gryta i en skål så blir det osmidigt. Men det är något jag jobbar på att öka i alla fall :) ju mer grönsaker desto bättre, tycker jag! Mums!
Nej det är väldigt få grönsaker jag äter (gurka, majs, vissa sallader och ärtor)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja jag äter en stor mängd varje dag 🙂
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Eftersom jag inte äter frukt, så blir det desto mer grönsaker och rotfrukter i stället. Gärna rostade i ugn eller sallad på färsk spenat som är både gott och nyttigt. Kokta morötter med en stor klick smör är toppen.