Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 287 ggr
Maria
3

Gröt

Jag har precis ätit en tallrik havregrynsgröt med sonens goda äpplemos😉

Gillar ni gröt? Har ni någon favorit?

/Maria

Lia
2

Ja jag äter smörgröt ibland, också med äppelmos.

JMW
2

Jag åt också en skål havregrynsgröt med äppelmos idag. Det var med på frukostbrickan. Jag har nog inte ätit det på säkert 10 år. Det är inget jag kommer att äta framöver men det var ganska gott.

Maria
1

#1 Vad är smörgröt?

/Maria

sp0ngeb0b
1

Jag tycker absolut om gröt men det går lite i perioder om och hur jag äter det. Just nu blir det mest overnight oats.

Fridaaaa
2

Mannagrynsgröt och risgrynsgröt är enda.
Mannagryn blir inte ofta pga gluten

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lussan20
3

Jag äter gärna gröt, maken äter varje morgon. Havregrynsgröt med Lingonsylt! Jag äter lika gärna med äpplemos. Men oftast blir det te och smörgås, extra gott nu då jag bakat hålkakor! Mvh/WL

Lia
3

#3 Man kokar ihop smör, ägg, vispgrädde fiberhusk och mandelmjöl. Påminner om mannagrynsgröt.

MonicaLagerquist
2

Förr åt jag alltid havregrynsgröt till frukost.Med kall mjölk och eget osötat äppelmos.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
2

#7 Aha tack.

/Maria

Lussan20
1

På en förskola där jag arbetade kokte de en gröt som jag glömt namnet på? Det var katrinplommon och jag undrar om det inte var torkade aprikoser också, någon slags gryn?Den var väldigt god minns jag. Men det var år- 82 så jag har glömt vad den hette. Mvh/WL

Maria
1

#10 Nån slags kruskagröt kanske?

/Maria

Lussan20
1

Tror namnet var något på Me------gröt? Förskolan var i vegetarisk och sockerfri regi. Mvh/WL

Åsa S
2

Jag äter havregrynsgröt varje morgon med äppelmos eller rårörda hallon + mjölk. Ibland har jag ner nån msk skrädmjöl i havregrynsgröten det blir lite krämigare konsistens då. Jag gillar även risgrynsgröt., mannagrynsgröt och korngrynsgröt men de känns mera som efterrättsgrötar så det blir bara ibland. Havregrynsgröt känns fiberrikare och nyttigare + min mage mår jättebra av det.

Scorpio97
1

Jag äter risgrynsgröt på jul. Annars är det bara grahamsgröt jag tycker är gott men det var många år sedan jag åt det. För mycket kolhydrater och jag brukar dessutom inte äta frukost oavsett. På gröten vill jag helst ha kanel och socker (numera sötningsmedel pga min diabetes, vilket inte är lika gott)

//Jessie

[Leifsdotra]
1

Jag tycker väldigt mycket om risgryns- och mannagrynsgröt, men äter det sällan. Däremot äter jag rågflingegröt varje morgon, maken äter havregrynsgröt. Vi gör en varsin portion i micron.

Maria
3

Vår son är uppfödd havregrynsgröt.😀

Han fick rena kväljningar av välling som bebis så det fick bli gröt.
Han gillade inte risgrynsgröt eller mannagrynsgröt särskilt bra så det blev havregrynsgröt för hela slanten😉

/Maria

Soligajag1
1

#16:
Mina barn är oxå uppväxta på havregrynsgröt , tror du dem äter det nu ?? 😱😊😋😂
Knappast .

HH 🙂

Soligajag1
1

Jag älskar havregryns gröt , men det blir omelett oftare nu .

Havregrynsgröt med äppelmos eller lingonsylt .
T.om rivet äpple och lite smör . 😊👍

HH 🙂

91Marran
0

Jag äter modifast gröt vanilj varje morgon. Supergod. Jag kommer nog aldrig att tröttna.

Mvh
Mig

[Leifsdotra]
0

#12: Inte Molinogröt då? Tror det ska vara grahamsgröt med katrinplommon och russin om jag minns rätt.

Lona
0

Mammagröt! 😋💕
Dvs mannagrynsgröt men det ska vara Axa mannagryn och gjord av mamma. 👍

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

flocken
1

Tar ofta havregrynsgröt till lunch. Snabbt, nyttigt o mättande

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lussan20
0

12
Tack för huvudet har gått varmt här, hihi. Molinogröt var det nog! God var den.
Själv är jag uppfödd på havreavkok, mammas mjölk sinade av sorg , hennes lillebror dog 10 år gammal , så de kokte havregryn och silade. Jag överlevde ju så det måste ha varit nog att överleva på!

Soligajag1
1

#23:
Det är bra och mättande med havremjölk som man silar .
Jag gav mina barn detta ,

Ibland gjorde jag i ordning en mugg av denna mjölk , det blev som en välling . 😊👍❤️

HH 🙂

citytjejen
1

Gröt på rågflingor är min favorit! Med naturell youghurt till (kombinationen gröt + mjölk ger mig kväljningar😝) och ibland toppar jag med blåbär eller satsumas, supergott! Dock mättar inte gröt så länge men ack så gott det är!

/Christina

[Moon AppleGrey]
0

Havregrynsgröt, med havredryck och äppelmos eller rårörda lingon till.

Vet inte om jag fortfarande gillar mannagryn, men tyckte om det när jag var i tonåren iallafall.
Inte ätit det på ex antal år, så svårt att säga…

Vixxen
1

Vår egen havregrynsgrötsblandning varje morgon!

Lite olika blandningar från gång till gång, men havregryn, kruskakli, korngryn, rågkross, solrosfrön och linfrön brukar vara grunden.
Ibland Pumpakärnor, Aroniabär, torkade aprikoser, torkade morötter, torkade blåbär eller tranbär eller jordnötter.