Sommarplaner
Har ni börjat planera inför sommaren.
Törs man resa eller ska man hålla sig hemma.
Min man vill boka resor utomlands själv är jag inte så sugen eller sugen är jag väl men lite feg.
Stolt ägare till tre La permer
Den enda eventuella planen man har är att kunna ta bussen ner till Björnön tillsammans med morsan och ha picknick nere på stranden då det inte gick sommaren 2020.
Resa utomlands är för mig helt uteslutet, men nog skulle det varit roligt att kunna åka tillbaka till Finland i ett par veckor.
Vi har svårt att få djurpassning till alla djuren så det blir bara någon dagsutflykt, funderar på att rikta in oss på vattenfall i Dalarna i år.
Jag kommer absolut inte resa till sommaren, av många anledningar. Dels pga pandemin som egentligen är den enda anledning som behövs - jag tycker man bör vänta med att boka resor tills allt är över. Det är inte läge helt enkelt. Men sen är det även på grund av att jag känner mig ganska "färdig" med resor just nu. För något år sedan var jag på resande fot i månader samt bodde utomlands nästan ett år, och sedan jag kom hem från det äventyret har jag inte känt något sug efter att resa alls. Drömmer fortfarande om några resmål men jag har ju hela livet på mig :) Sedan är det ju också delvis på grund av att jag har husdjur och vet ingen som skulle vilja passa dem någon längre period. Och sist men inte minst - jag är student och kommer troligtvis jobba hela sommaren. Och under de få veckor som jag (förhoppningsvis) kommer ha ledigt ska jag sitta hemma och ta det jäääävligt lugnt! :D
#3: Ja, våra planer är såklart helt beroende på hur pandemisituationen ser ut i sommar. Vi stannar hemma om fhm rekommenderar att man ska avstå från resor.
#4: Bra tänkt! Pandemin är ju (förhoppningsvis) tillfällig så man får ju vara lite flexibel nu till allt lugnar sig bara. :)
Nej planerar ingenting.
Vet inte hur jag jobbar, hur sambon jobbar, hur pandemin är ect. Så inte lönt att planera något nu
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nej inga resor planerade.
Det var längesedan vi reste utomlands nu. Min man och jag gjorde en nostalgitripp till Santorini 2013 tror jag det var.
Därefter har jag varit på en jobbresa till Istanbul. Det är allt.
/Maria
Nej, jag har inte planerat något. Brukar inte åka utomlands särskilt ofta annars heller, och jag är inte den som kommer beställa en resa i samma sekund som det blir tillåtet. Några spontana resor inom Sverige blir det säkert, hur långt beror på coronaläget då :) Men inget planerande
//Jessie
Vi har inga specifika planer, det beror beror bland annat på hur det går med pandemin.
Förra sommarens inställda semester ligger bra till, att hyra en stuga i Värmland och ta dagsturer därifrån. Lite lagom slappt (och till rimlig kostnad).
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Vi planerar åka till sommarstugan och ev. åka utomlands framåt oktober det är skönare nere i europa då, det är för varmt när det är över +40C som det är i många länder på sommaren. Åker man i oktober finns det många länder i europa där det mera är 25-35grader om dagarna + det är ofta lugnare och lägre pris framåt hösten på resor bara man inte väljer höstlovet
Vi är väldigt sugna på en resa, men man får avvakta kanske till hösten. Funderar på 3 veckor på Mallorca i slutet på september. Men denna gång så bokar jag bara boende, med gratis av- och ombokning till några dagar före. Tidigare har jag även bokat flyg direkt, men då måste man betala det direkt och sen kanske vänta länge på pengarna tillbaka. Vi hade 3 resor inbokade under 2020 och väntar nu på pengarna åter från den sista bokningen av Norwegian.
Inga större planer. Men jag hoppas att de marknader som blev inställda förra sommaren ska bli av i år. Vill b la besöka en vikinga- och en medeltidsmarknad.
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Vi är helt inställda på enbart inrikes resor till sommaren och då med bil eller motorcykel. Lider inte av det även om jag saknar utlandsresor.
/Christina

nja, det blir säkert en biltur genom bohuslän. det brukar vi försöka oss på. Vi kör alltid upp till Hunnebostrand och Nordens Ark och går några timmar med barnen. sedan kör vi kusten ner, stannar och äter och tittar på båtar. Det gjorde vi även i somras, coronasäkrat och med förbetalda biljetter.
i vrigt lär vi bli hemma. huset ska dräneras så det lär ju ta lite tid och pengar. mitt enda mål är att jag ska bygga en riktig jätteodlingslåda för jordgubbar så jag kan odla och förhoppningvis frysa så vi har över vintern. även en ordentlig länga för blåbär. mest hemmapyssel och dagsutflykter med andra ord.
#14: Ja, Vitlycke/hällristningarna i Tanum ska vi åka och titta på.
När jag var liten åkte vi dit varje sommar, oftast blev det även en tripp till Halden i Norge.
Det jag minns av Vitlycke är att "trägångarna" var behandlade med något som luktade äckligt. Jag var väl inte så imponerad av hällristningar på den tiden…
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Det blir inget Gotland i år heller pga pandemin. Istället sparar vi till en extra lång semester där 2022. I år blir det road trips och mycket bad.