Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 234 ggr
Maria
1

Smycken

Har ni några smycken som ni alltid bär?

/Maria

JMW
0

I dagsläget har jag inga smycken på men normalt har jag 4 örhängen i vänster öra och 3 i höger.
Vigselringen fungerar inte längre efter att jag kapade yttre leden på ringfingret.
Ibland kan det bli något armband eller halsband.

flocken
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Förlovning +vigsel ringarna.
Sen halsband med berlock där familjens namn står

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

oh-la
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fram tills sonen kom var det min vigselring. Den betyder mycket både för att det är min vigselring men också för att det är en bearbetning av min farmors förlovning och vigselring. Den nedre är förlovningsring och den övre vigselring. Gravyren finns kvar i båda ringarna från farmor. Efter sonen kom får ja den inte över andra leden på fingret. Min vikt är som innan, men leden är större. Ska lämna in den till en riktig guldsmed och försöka få den förstorad utan att göra mer åverkan än nödvändigt.

MonicaLagerquist
0

En guldring med pärla på höger långfinger. Men diamantring i vitt guld på höger ringfinger. En silver ring som även är min vigsel/förlovningsring på vänster ringfinger.
Alla ringarna har jag fått av min man.

Stolt ägare till tre La permer

sp0ngeb0b
0

Jag har två ringar i näsan (en septum och en i näsvingen) - septumringen är en s.k. hästsko och näsvingen är en vanlig slät ring, båda silvriga. En töjning i vardera öronsnibb (båda på 18 mm i diameter), där har jag silvriga väldigt basic och anonyma eller vad man ska säga. Sedan har jag ytterligare tre smycken i öronen - en vanlig slät silvrig ring i helixen och sedan en svart sten i vardera conch ("gropen" i örat, vid hörselgången). Har alltid smycken i dessa piercingar, det kan hända ibland att jag byter ut dem men det är väldigt sällan. Utöver dem använder jag knappt smycken. Har tidigare haft fler piercingar som jag också alltid hade smycken i, samt att jag periodvis haft något armband, halsband eller ring väldigt ofta. Fick t.ex. ett fint guldhalsband när jag konfirmerades som jag då använde varje dag i flera år, men det har inte blivit så mer tyvärr, då jag lätt stör mig på halsband.

CasaRamon
0

Jag har en kraftig halskedja i Sterlingsilver, som jag bär så gott som varje dag. Fick den av min man i förlovningspresent, i Spanien, för 45 år sen. Har hållit bra, men nu börjar låset krångla. Ska låta byta ut låset.

Maria
0

Jag har mina vigselringar i en halskedja i guld och så har jag ett krucifix i guld runt halsen. Jag har guldringar i vardera örsnibben.

Jag har två stela guldarmband. Ett på vardera armen och min ring som fick skaffade när vi hade varit gifta i 25 år.

/Maria

CasaRamon
0

Har också ett magnetarmband som jag aldrig tar av. Konstigt nog, så har jag aldrig behövt ta av det, vid flygplats- kontrollen .
Har örhängen, små pärlor, 4 i varje öra.

Fridaaaa
0

Nej vi får inte ha smycken på jobbet
Har ett halsband med ett Z på, ledig tid :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

#9 Inte ens örhängen eller halsband?

/Maria

Fridaaaa
0

#10 Menar du på jobbet? Nej det ska man inte ha.

Maria
0

Ja jag tänkte på jobbet.

/Maria

Fridaaaa
0

#12 Är hygien och säkerhetsgrej att inte ha smycken :)

Maria
0

#12 Jag trodde diskreta örhängen var ok överallt.

/Maria

Fridaaaa
0

#14 Tolkningsfråga vad som är det eller inte, och eftersom vi har håret uppsatt, så syns det ju oavsett, plus säkerhetsgrej :)
Så de har att man inte får ha det alls, för att det ska vara rättvist mot alla

Maria
0

#15 OK då är det ju bra att alla följer samma regler.

/Maria

[Leifsdotra]
0

Örhängen, 3 tunna ringar tillverkade av min farfars vigselring har jag alltid på mig. Vigselringarna är på i normalfallet.

Oftast om jag ska åka hemifrång så tar jag också på mig 1 ring till på vänster hand, en tunn och nätt bismarckring som jag ärvt efter min mamma. Dessutom 2 ringar till på höger hand. Den ena fick jag i 30-årspresent av mina föräldrar och den andra är min mormorsmors vigselring som jag också ärvt efter min mamma.

Scorpio97
0

Jag har ofta halsband och/eller örhängen, men det är inga särskilda jag alltid bär utan jag varierar.

//Jessie

91Marran
0

Har alltid på mig ringen från pappa.

Mvh
Mig

citytjejen
0

Vigselringen är det smycke jag har på mig mest tid, tar på den när jag vaknar på morgonen, tar av när jag lagar mat, duschar, sover osv. Har jag den på dygnet runt får jag eksem😖

/Christina

Lia
0

Vigsel- och förlovningsring, 8 örhängen, en tragus och en septum. Dessa ändras aldrig eller mycket sällan.