Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketterordet-är-fritt-väl-valda-ordhus-och-hem
Läst 384 ggr
Maria
1

Gästrum

Har ni något gästrum hemma hos er?

/Maria

JMW
2

Det har vi. Jag sover för tillfället där då jag har lite problem med att ta mig upp på övervåningen. Maken är solidarisk och sover i gästrummet intill. 🥰

Niklas
1

Ja, vi har kanske två, beroende på hur man räknar.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

JMW
1

Ska säjas att det ena rummet är kontor/datorrum.

Maria
1

Vi har varit väldigt trångbodda och haft stora ytor under vårt äktenskap då vi bott på många ställen.
Numera bor vi ganska litet men vi har ett gästrum som benämns som barnbarnets 😉

/Maria

Sindri
1

Vi har fyra barn och deras rum står i princip kvar. Vi har dock annekterat med andra verksamheter, (konstigt så lätt det är att bre ut sig). Det är lyxigt, men snart dags att packa ihop sig då de brukar övernatta över juldagarna.
Sedan kan vi härbärgera gäster i ett rum i källaren + att många gillar att sova i bastun, tystast i huset. Vi skulle nog kunna härbärgera en 7-8 gäster.

Maria
1

Vi kan härbärgera 4 personer om vi använder extrasängar.
Finns det hjärterum så finns det stjärterum🙂

/Maria

Niklas
2

Vi kan husera hur många som helst. 😀 Det beror på vilka krav de har. Sex kan nog få bra sovplatser, men med madrasser på golven ryms många. Det lär dock bli kö till badrummen.

Maria
2

#7 Vi har bara ett badrum men däremot en liten gästtoalett så det funkar.

/Maria

Scorpio97
2

Nej, jag bor i studentkorridor och har bara ett rum (samt tillgång till kök och badrum). Jag skulle kanske få plats med två madrasser på golvet om alla möbler flyttas optimalt, men det skulle förmodligen blockera dörren. Men jag har i stort sett aldrig gäster som ska sova över oavsett, det brukar vara jag som hälsar på folk och inte omvänt :)

//Jessie

• Redigerat 2020-12-16 15:54 av Scorpio97
TatsuOni
2

Nej. Vi bor väldigt litet.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

91Marran
2

Vi har ett gästrum bredvid förrådet. Den ligger några meter ifrån huset. Där står en dubbelsäng. Men det får plats en liten säng till. Vi har torktumlaren där inne och den tar lite plats. Inte så kul att torktumla på vintern dock och springa ute i snön med tvätten.

Mvh
Mig

Lia
2

Vi har en dagbädd som fälls ut till dubbelsäng i hobbyrummmet. Sen kan vi blåsa upp en dubbel bäddmadrass i vardagsrummet. Men inget rum som är specifikt till för det.

Emo
2

Jodå det finns det. Niklas beskriver sitt så bra, så jag kan kopiera det. #7

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

flocken
1

Nej. Äger inte ens någon xtra madrass.
Får vi långväga gäster så får de låna tonåringens rum. Han blir bara överlycklig att sova hos farmor eller farbror

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

oh-la
2

Inte just nu. Huset har 5 sovrum, varav två är iordning. De övriga tre är mer eller mindre utslitna i väntan på renovering. Först ska minsta barnet få ett sovrum, sedan blir kontor prio. Sist blir väl gästrum. Nån gång i framtiden kanske vi har ett gästrum helt enkelt.

Lona
2

Njaa…jag har annekterat mammas gästrum till diverse grejer, ett annat (mitt gamla barnrum) bor jag i så det beror på hur man ser det.
Bäddsoffor och extrasängar finns det i alla fall!👍

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

citytjejen
2

Vi bor i en tvåa, så nej, dock har vi en bäddsoffa plus att den husbil vi håller på att bygga ska fungera som gästrum i framtiden.

/Christina

MonicaLagerquist
2

Rent teoretiskt har vi väl det men just nu är det mer ett kattrum.

Stolt ägare till tre La permer

DesK
1

Vi har 4 sovrum, 1 tv-rum och 1 matrum. I båda de finns det en bäddsoffa. Dessutom har vi flera extra madrasser, så vi kan härbärgera många. Killarna har några återkommande gäster och jag har en återkommande gäst. Innan pandemins intåg, hade vi fler gäster, utan problem 😊

/Désirée

Åsa S
2

Nej inte just nu vi bor i en liten lägenhet och sommarstugan har bara 1st sovrum men vi planerar att bygga till sommarstugan så vi får ett gästrum där om några år

Niklas
4

#17: Vad spännande att ni bygger husbil! Har ni beskrivit bygget någonstans på nätet så man kan läsa om det?

[Leifsdotra]
2

Vi håller på att bygga en stuga som äldste sonen ska flytta in i. Då blir hans nuvarande rum gästrum inne, eller om det är flera gäster som ska övernatta så får han sova inne och så får gästerna ta stugan. När han har flyttat hemifrån helt antar jag att yngste sonen tar över stugan, men på sikt funderar vi på att hyra ut stugan under semesterperioden.

citytjejen
3

#21: Ja det är ett väldigt roligt projekt! Tyvärr har vi inget dokumenterat på nätet (än) men det kan nog komma, hojtar till här i så fall 😃

/Christina

Emo
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Ett av våra ser ut så här till vänster och så här till höger.

Bilderna finns också här:

https://pyssel.ifokus.se/discussion/1097911/emos-pyssel-pa-loftet

pyssel, tvål, pappersfigurer, PRP, decoupage, Scrapbooking, Ljus, Sticka, Virka, Sy, Lera, Pärlplattor
Emo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Detta kan också användas som gästrum. Då satte jag in en säng här till vänster.

Vill ni se hur jag gjorde rummet, så visar jag det här:

https://pyssel.ifokus.se/discussion/1382537/gora-om-ett-rum

redigerat, lagt till bild med gästsäng

pyssel, tvål, pappersfigurer, PRP, decoupage, Scrapbooking, Ljus, Sticka, Virka, Sy, Lera, Pärlplattor
  • Redigerat 2020-12-17 12:55 av Emo
Niklas
3

#23: Okej. Om du orkar får du gärna skriva om det på Hemmet iFokus. Det måste inte vara långt. Jag tror att många är intresserade både av den sortens boende och av själva bryggprojektet och era tankar bakom det. 🙂

[Månglädje]
0

Har fyra gästrum samt annexet som har ett rum och kök, tre badrum i mangårdsbyggnaden samt ett i annexet så vill jag kan jag proppa in några stycken och två av sovrummen är utrustade med tvättställ så ingen större kö någonstans om det är några stycken på besök.

Fridaaaa
1

Nej, vi har inte så pass många rum

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

Ja. Ett kombinerat rum för gäster, leksaker för gästande barn och tv-rum för tillfällen när vi ser på olika tv-program. Mycket praktiskt!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Totum
2

Jag har 10 extra sängplatser. Ett par till om man klämmer ihop sig, plus madrasser om några vill ligga på golvet. 👍

Lillyrod
1

Gästrum finns med bäddsoffa för två personer. På madrass går det att få in några till men det har aldrig behövts.

oh-la
1

Huset har 5 sovrum, och vi är två vuxna och två barn så någon gång blir det nog gästrum. För tillfället är bara två sovrum iordninggjorda. Det är dotterns rum och vårt sovrum. Lillemans sovrum står klart så långt att det är klätt med plywood, så nästa steg är gips på väggar och i taket och förbereda ny el. Sedan blir det spackel, färg och nytt golv. Eventuellt tar vi ett rum i källaren innan och bygger kontor till mig. Där kan vi också klämma in en extrasäng. Sonen kommer bara ha sitt rum som lekrum, så även där har vi möjlighet till gäster. I dagsläget har vi dock ingen möjlighet till övernattande gäster om dom inte är ok med att sova i vardagsrummet.