Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 281 ggr
Maria
3

Väckarklocka i sovrummet?

Hur har ni det med väckarklocka i sovrummet? Har ni någon? Ni kanske bara har mobilen?

/Maria

[Månglädje]
3

Har en sån där gammaldags klocka som man skruvar upp och som skräller rejält av två klockor men behöver inte ha den på väckning för jag vaknar rätt tid ändå men det är ändå bra om man vaknar till nån natt att kunna se vad klockan är ⏰

Pyttelite
1

Jag har ett sonossystem som går igång och telefon.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

DesK
0

Jag har bara mobilen, sedan flera år. Det beror på att jag inte fixade ljuset från min klockradio, vaknade av det ljuset och hade ofta svårt att somna om. Så nu har jag bara mobilen med skärmen liggandes nedåt, så att jag inte ser något ljus från den.

/Désirée

citytjejen
0

Har mobilen som larm och klocka i sovrummet. Förr hade jag klockradio som lyste med sina siffror i mörkret, saknar inte det för det var mest stressande att se😆

/Christina

MonicaLagerquist
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en stor rund röd sak som jag har haft sedan jag var 14 år.Den "bläddrar" ner siffrorna och har även en urkass radio.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
2

#2 Vad är sonosystem för något?

Jag använder mobilen som väckarklocka. Annars har vi en sådan där klocka som lyser tiden på väggen eller i taket beroende på vart man riktar den. Det är himla praktiskt på natten när man vaknar och det står klockslaget i taket😉

/Maria

JMW
1

Om jag behöver larm så använder jag mobilen.
Vi har också en som visar tiden i taket. Himla bra tycker jag. Den visar med röda siffror och stör inte alls.

Maria
1

#7 Röda siffror här också😉

/Maria

Pyttelite
1

#6: Det är ett trådlöst ljudsystem. Ser ut dom en högtalare som man kan ställa in med app.

Förutom att jag använder den för väckning
fungerar då i princip som en klockradio har jag ställt in den på lite olika tider och typer av program så att katten ska få lite ljudstimulans när jag är borta.

Det finns t ex ”ljudmattor” med vågskvalp eller fågelkvitter förutom all världens radiostationer.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Maria
1

#9 Aha. Vad smart🙂

/Maria

moln50
1

Jag har en klockradio

fruktgumman
1

Klockradio har vi

sp0ngeb0b
2

Här är det bara sambon som använder väckarklocka då jag pluggar hemifrån. Han använde en väckarklocka innan men jag fick be honom att använda mobilen i stället eftersom jag avskyr oljudet som klockan ger ifrån sig. Jag föredrar att vakna långsamt av lugnare ljud, gärna som börjar svagt och sakta ökar i volym.

Lona
3

Använder klockradio med stora siffror för att kunna se hur mycket klockan är. För mig är det mindre stressande än att inte veta.

För väckning använder jag mobilen och cairnterriern. 😁
Mobilen börjar ringa svagt varpå Charlie vaknar och ser till att matte kommer upp och ger honom frukost. Ofelbart!
Det går liksom inte att stänga av honom för att snooza och glömma att gå upp.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fridaaaa
1

Enbart på mobilen, det räcker :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
1

Vi som sover lite dåligt har inte någon klocka som vi kan bli stressade av. Det fungerar utmärkt med bara mobilen som väckning. Jag ställer väckning även på helgen. Det är så skönt att veta att så länge det är tyst så får jag sova!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tarotstollan
1

Klockradio med röda siffror som jag kan dämpa ljuset på så det inte stör, fast jag har inte ont av det, dessutom har jag en tickande klocka på väggen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Mooniq
1

Jag har både klockradio och mobil som väckarklockor på så långt avstånd från sängen att jag måste gå upp och stänga av.
När jag var tonåring så gav jag min ena bror en plojklocka - när den började ringa så åkte en propeller iväg som han var tvungen att hitta och sätta tillbaka på klockan för att den skulle sluta ringa - konstigt nog använde han den i flera år.. Han e svårstartad på morgonen - eller var när han va tonåring, nu har han egna barn och har nog ändrat sitt sovmönster betydligt =).

En kompis till mig har en tonåring och jag tipsade om wakeup light till henne och de hittade en sån lampa som både tonar upp och ner ljuset + insomnings/avslappnade ljud - hon tycker den funkar superbra - kul när man kan ge ett bra tips och det hjälper en morgontröttis

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Månglädje]
1

#5: Men snälla nån Monica oj oj oj och wow wow wow 😯 jädrar vad tjusigt och kobran sen jag vet inte vad säga jag blir helt lyrisk så jäkla snyggt 😎

Det där är grejer det och var rädd om dom för gudars skymning säger jag bara dom har värde så dom ska du hålla hårt som bara f-a i .

Minns jag rätt nu så är röd och grön kobra något alldeles speciellt, jag har två stycken men dom är grå och beige och kan inte mäta sig alls med dom röda och gröna så vad du gör håll fast vid dom där och klockan sen släpp inte taget om den för där finns värde så håll fast för tusan håll fast 😎