Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 211 ggr
MonicaLagerquist
2

Era julplaner

Hur ser de ut nu i pandemitider.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
2

Vi ska till sonen och hans lilla familj är tanken.

/Maria

flocken
1

Ingen skillnad.
Min familj +svärmor och svåger.
Vi träffar xtra familjen den 19nde.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Soligajag1
0

Här är det skillnad , jag ska fira Julen hos min svägerska , ( hennes man gick bort, så nu ska vi ta hand om henne.)
Sedan hoppas vi kan gå till pappa och hälsa på , på ålderdomshemmet . Om det inte är i karantän.

HH 🙂

Fridaaaa
0

Kommer fira julafton med mina föräldrar, syskon, sonen och sambon (han börjar dock jobba kl 18). tyvärr inte med de äldre med detta året

Tyvärr blir det inte julfrukost som vi annars har med sambons föräldrar och syskon med respektive och så.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lillyrod
0

Det blir precis som vanligt med jul hos min mamma tillsammans med mina barn och deras respektive plus barn och hund.

Eventuellt dyker min syster upp på eftermiddagen.

MonicaLagerquist
1

Vi fick igår ett mail ifrån svärmors boende.
Det finns möjlighet för två anhöriga att förboka julmat och äta tillsammans med sin anhörig som bor på boendet.Bara 100 kronor per person.

Nu är det inte aktuellt för oss.Vi kommer att åka ner till svärmor på förmiddagen och ta med julskinka och vörtbröd och äta tillsammans med henne.
Sen kommer barnen med respektive ut och äter med oss.

citytjejen
0

"Era jultulpaner" tyckte jag det stod och tänkte hmm, vad har jag nu missat😂
Hos oss ser det ut som det gjort de senaste åren, det är min man och jag som spenderar julen tillsammans. Det trivs vi båda två med! Hade dock varit mysigt att ha mannens dotter med också men hon bor på Gotland och i år lämpar det ju sig inte att åka dit.

/Christina

Scorpio97
0

Vi planerar för en normal jul. Jag åker i så fall till min mamma över jul och firar tillsammans med henne, mina syskon och deras respektive (totalt 7 personer). Men vi får se hur corona-läget är, blir det tex restriktioner på hur långt man får/bör resa igen så kanske jag får fira jul och nyår ensam

//Jessie

Magi-cat
0

Jag läser också "jultulpaner" hela tiden. 😁🌷

Jag vet inte ännu hur julen blir. Största frågetecknet är vår anhöriga på ett äldreboende. Det är inte klart hur ev. firande ska försiggå.

Övriga har preliminärt tänkt att ordna ett trevligt utefirande. Det blir bra hur som. Huvudsaken det kommer fler jular.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

sp0ngeb0b
1

Har inte bestämt än. Väntar på regeringens besked om hur de tycker att vi bör göra. Om de avråder från att träffa folk kommer vi att stanna hemma. Annars blir det avståndsfirande med närmaste familjen (föräldrar + syskon + respektive) uppdelat på två dagar.

Tarotstollan
0

Vet inte ännu, det beror på om vi alla är friska i så fall skall mamma och jag hem till yngsta mostern och hennes man som vanligt.
Annars får jag väl fira ensam med katterna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Leifsdotra]
0

Min bror och hans barn kommer hit om alla känner sig pigga och friska. Pappa och hans särbo kommer vi inte att träffa då pappa tillhör riskgrupp och är väldigt försiktig. Men vi har tänkt försöka köra julbord samtidigt med dem och koppla upp oss via messenger så att vi får se och höra varandra ändå. Bättre än inget tänker jag!
Vi kommer också att "träffa" min bonusdotter med familj på via messenger någon gång under julafton, de bor många mil härifrån och kommer inte att åka upp till oss om inte situationen ändras. Makens pappa gick bort tidigare i år, annars brukar ju han vara med också såklart. Övrig släkt på makens sida brukar vi inte fira med annars heller så det blir ingen skillnad.

MonicaLagerquist
0

Dottern har valt att inte komma på julafton.

JMW
0

Det blir jag och maken. Fast det är så det brukar vara.
Dottern frågade om hon fick komma någon dag före julafton med sin vän exet. Jag har bett dem att inte komma och hon har accepterat att jag inte vill ha kontakt med någon annan människa än maken.