39 barnprogram vi aldrig glömmer 😎
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Minns ni dom här ?
Några kände jag inte till och ett par bara ett vagt minne men en nostalgitripp blev det i alla fall och Duck Tales ser jag på än idag och jag är en obotlig Anknörd och har vart sen jag var barn 🦆 inte en dag går utan att jag läser om Karl Magnus Anka 🤣

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det här minns jag särskilt. Var en riktig favorit!
- Redigerat 2020-10-10 16:37 av Staffan
#1: Ja dom var för härliga 😎
Jupp, minns alla 39.
Ika i rutan var inte läskig (Ika är ju fasiken underbar 🤍). Läskigast var en ensam kvinna klädd i svart som hade en dockteater… omg vad jag rädd jag var för henne…minns inte vad programmet hette…
Sen undrar jag varför Hedvig och Ugglan Helge (Från A till Ö) inte är med? Eller Skymningssagor? Eller bara Pettsson och Findus?
Eller Ville, Valle och Viktor? Och OMG… KAPTEN ZOOM… galaxer i mina braxer
Sen har vi ju Tårtan också… haha
John Blund
Det susar i säven
Något jag missade (för det var lite senare än när jag var barn) var Dr Mugg och det gängets alla galna program (givetvis såg jag dem ändå)
Jag älskade Huset Silvercronas gåta, nynnar än i dag temalåten.
Kullamannen minns jag skrämde mig en sommar när den gick…
- Redigerat 2020-10-10 15:00 av Grodan
Det var en riktig nostalgitripp. Jag gillar de allra flesta men Solstollarna var ju rena skiten😉
/Maria
#4 Men hallåååå::: Ullabella min sekreterare..
fniss fast jag håller med till viss del…
- Redigerat 2020-10-10 15:28 av Grodan
Var bara farbror Frippe jag inte kände igen, övriga var bekantingar så att säga! Fablernas värld var en favorit, så även Ankliv :-)
/Christina
Saknade också några program och sånt här är så roligt att se tillbaka på 😎
Vilka minnen!
Saknade en del, men många fanns med!
Nu kom jag på vad det där programmet som skrämde mig mest, hette:
Den lilla teatern spelar för dig med Staffan Westerberg och Monica Nielsen
Kommer ihåg en del men tror att många är repriserna jag kommer ihåg.
Skulle tro att det är de program från slutet av 60 till början på 70-talet jag minns, sen är det glimtar av program jag såg senare för då hade jag ju blivit för gammal för att se på rena barnprogram.😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Herregud jag kommer ju ihåg ALLA de där programmen för jag såg verkligen alla de där programmen även farbror Frippes skafferi och jag älskade ju alla staffan Westerbergs program. Jag var en av få barn som gillade vilse i pannkakan även min man gillade den, och inte bara som barn han har den på DVD. +Drutten och Gena minns man ju tror vi har nån sån docka nånstans fortfarande och jag har nån skiva med televinken. +Jag gillar fortfarande toffelhjältarna, solstollarna mm. för de har man ju också på DVD
Vilse i pannkakan var underbar tycker jag😉
/Maria
Ja visst ja vilse i pannkakan den var rolig och televinken då satt man klistrad framför rutan 😎
Vet ni jag har faktiskt badat hemma hos televinken i "hans" inomhuspool 😂 eller rättare sagt hos honom som ägde dockan/marionetten som bodde granne med bekanta till oss och jag fick prova dockan men det var inte det lättaste med alla dom trådarna fast ett riktigt roligt minne.
Minns dock att jag blev lite besviken för televinken var så liten och nedpackad i en väska så jag tyckte synd om honom att behöva vara där och i rutan såg han mycket större ut än han gjorde i verkligheten 😅 minns inte exakt hur gammal jag var då men runt en 8-10 år kanske men just det där med väskan ha ha ha jag tyckte det var hemskt att han skulle behöva vara där , stackars liten han skulle ju vara med Anita inte nedpackad i en väska 😅😅😅
Vår papegoja älskade Drutten och Krokodilen. Vi hade gojan i en bur i köket, men när vinjetten till programmet började, blev hon alldeles till sej och skulle absolut in i vardagsrummet för att se programmet. Så vi skaffade ett mindre träd, på stativ, som placerades i rummet nära tv:n och då dansade hon till "musiken" och var överlycklig.