Sovställning
Hur tycker ni det är skönast att somna?
På rygg, sidan, magen eller nåt annat?
/Maria
Sovställning , intressant ämne ! 😊👍
Jag sover nog oftast på sidan , antingen på vänster eller höger .
När jag lägger mig på kvällen så lägger jag mig oftast på rygg , lyssnar bok och kan ha en kisse intill , 😻😊
Somnar sällan så , om jag inte har lyssnat länge på boken och somnar så ibland .
Tänk om man kunde sova som kissarna gör .
HH 🙂
Jag somnar i framåtstupat sidoläge 😀 Det är olika vilken sida. Jag varierar.
Min man somnar alltid på mage.
/Maria
På sidan med lite halvt på mage. Som ung sov jag alltid på magen, jag har gjort det en period nu då jag hade andnöd. Jag gick från mage då jag var gravid. Man var som en brevpress så det var inte möjligt då.
Mvh/WL
Jag somnade också på mage när jag var ung.
/Maria
Jag sover helst på sidan med lite uppdragna ben, brukar definitivt föredra att sova på vänster sida.
Var dig själv, det finns redan så många andra.
Enbart sidan, kan inte somna på rygg eller på mage
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sover på mage
Stolt ägare till tre La permer
Somnar På vänster sida. Sover gärna På rygg.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Sover mest på höger sida, numera. Har sådan värk i den högra höften så det är svårt att ligga på vänster sida utan kudde att stödja benet med.
Den brukar dessvärre ofta hamna på golvet och där gör den ju ingen nytta! Jag snurrar runt ränt friskt i sängen mest hela tiden.
Kan inte sova varken på rygg eller mage p. g. av värk och kramper.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Det har vart lite olika genom åren, numer blir det på sidan både höger och vänster ibland mage ibland rygg som det för stunden känns bekvämast.
På sidan och sen på magen. Jag kan inte sova på rygg då vaknar jag om jag hamnar på ryggen
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag kan somna i precis vilken ställning som helst, bara det känns bekvämt just då. När jag var yngre var det nästan alltid på magen, ibland på sidan. Kunde inte drömma om att somna på rygg. Det går lite periodvis vad jag tycker bäst om, men på mage eller halvt på mage/på sidan är nog all time favourite.
När jag sover på soffan på dagen så går det utmärkt att somna på rygg 🙂
/Maria