Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 278 ggr
MonicaLagerquist
2020-10-04 17:28
5

Flashback

Läser/ skriver du på FLASHBACK?

Stolt ägare till tre La permer

Herveaux
2020-10-04 17:37
8

#0: Läser ibland när det är något jag googlar efter och får träff på Flashback.
Sållar man ordentligt finns det en hel del intressant att läsa om där.

// Harley

• Redigerat 2020-10-04 18:20 av Herveaux
Maria
2020-10-04 18:13
1

Nej det var längesedan och minns att jag blev förskräckt över hur folk beter sig.

/Maria

MonicaLagerquist
2020-10-04 18:38
4

Jag läser där ibland men skriver aldrig.

Stolt ägare till tre La permer

Scorpio97
2020-10-04 20:05
4

Ja, det gör jag. Håller med #1, det finns mycket intressant där så länge man lärt sig sålla. Det är ett sätt att kunna diskutera med folk som har väldigt varierande åsikter, även sånna som är väldigt långt ifrån vad jag själv tycker. Personligen tycker jag det både är nyttigt och lärorikt. Sen är det kanske inte alltid så trevlig ton men det stör inte mig så mycket.

//Jessie

Lona
2020-10-04 20:46
4

Håller med både #1 och #4, det finns en hel del intressant att läsa där och ibland deltar jag även i diskussioner.
Flashback är suveränt om man skulle vilja ha reda på något om tex droger eller kriminalitet, har det hänt något så hittar man det där innan det kommer upp på nyhetssajterna. Sånt som inte "får" skrivas på andra sajter finns oftast där, på gott och ont.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Caeli
2020-10-04 20:56
3

Läser där ibland men skriver inte. I övrigt instämmer jag med #1, #4 och #5.

Sindri
2020-10-04 21:56
3

På Flashback finns många mörka sidor, men man kan faktiskt få tips om det mesta där. Jag har hittat länkat till många värdefulla sidor där.
Ibland undrar jag om inte en del tror att man måste ha ett explicit språk där……😉

Vixxen
2020-10-04 22:18
3

På Efterlyst pratade de om ett fall där Flashback var på tapeten. Nån misstänkt mördare som flytt utomlands och sen skrivit där.

sp0ngeb0b
2020-10-05 09:10
4

Jag var inne där en del för några år sedan då jag ville ha ett anonymt diskussionsforum med alla möjliga teman (till skillnad från Facebook-grupper som jag redan använde). Men jag tyckte generellt att det var extremt dålig stämning där inne, dock visste jag inget annat så jag fortsatte till och från. Sedan blev jag intresserad av vegansk kost, men sidan för specialkost där inne var extremt otrevlig så jag googlade efter andra veganforum och trillade då in på iFokus. Nu håller jag mig hit eftersom det är mycket trevligare här. :)

[Månglädje]
2020-10-05 16:48
3

Nej usch och fy vilket ställe med så fruktansvärt otrevligt sätt från så många så det stället håller jag stort avstånd till. Har kommit in via google ibland men numer klickar jag aldrig mig vidare för jag tycker det är så oerhört otrevligt.

Absolut säkert finns mycket bra som ni skriver om i tråden men det är allt för hårda tongångar och det känns inte alls rumsrent det minsta så det där håller jag mig så långt bort från som jag bara kan för det är som ett enda stort svart hål ☹️

FilipAx
2022-04-23 03:55
0

Nej, inte gjort det sen ägaren av Flashback blivit påkommen flera gånger för att ljuga om allvarliga saker. Om ni vill förstå vad jag menar ska ni läsa den här tråden https://friaordet.org/threads/flashback-vs-friaordet.211/

Admin på Flashback säger själv att han önskar fler kunde stå emot svenska konsensus och driva forum som står för yttrandefriheten och värnar om fria ordet men när någon medlem frågar om det finns andra svenska forum så raderar admin på Flashback direkt tipset friaordet.org

Jag har lagt ner Flashback helt efter att ha fått ungefär det tionde kontot, med 50-100 inlägg vardera, bannat. Är det inte fel på trådstarten som är för...
FilipAx
2022-04-23 03:55
3

#5: Väldigt suveränt att få reda på om droger. Kallas för yttrandefrihet va?