Balkongvärme
Alla ni som har fina balkonger, utnyttjar ni dom även om det är höstligt väder?
Har ni värmare och sitter ni på balkongen eller altanen trots att det är mörkt och kyligt utanför?
Själv är jag en obotlig romantiker och har avnjutit en räkmeny med goda viner och sällskap av både man och katt.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2020-10-01 20:07 av Pyttelite
De balkonger vi haft genom åren har inte varit så jättemysiga. Antingen sådana som "hängt"utanför eller smala. Ingen har varit inglasad.
Nu har vi ju en liten trädgård men jag är alldeles för frusen för att sitta ute nu även med infravärmare😉
Men visst låter det mysigt🙂
/Maria
Jag har ingen balkong eller liknande men min mamma har en halvt inglasad altan. Vi sitter där året om, vi har till och med ätit nyårsmiddag (eller någon av rätterna i alla fall) där några år när det inte varit superkallt :) Ingen värmare men några filtar brukar räcka bra, i alla fall enligt mig. Övriga i familjen brukar frysa efter ett tag. Personligen är jag lite udda och sitter helst inte där sommartid istället, eftersom det brukar bli för varmt för mig.
//Jessie
- Redigerat 2020-10-01 23:53 av Scorpio97
Om solen skiner och jag fortfarande inte plockat in mina balkongstolar, så kan jag sitta där ute.
Min balkong är inte inglasad eller har någon infravärme.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Är dålig på att utnyttja dom och den på framsidan har jag haft tanke på att glasa in men det blir inte så för det stämmer inte med så gammalt hus och jag nyttjar trädgården istället.
Den på baksidan är katternas där har dom egna möbler och nät finns så där får dom husera och bestämma som dom vill 🤣
Inglasad altan. Vi har öppet (dubbeldörrar) ut dit så länge vi kan. Använder infra o tänder ljus för att kunna nyttja på kvällen. Filtar finns i ett överflöd
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Har inglasad balkong med ett litet element på jag har en massa växter där året runt. Ofta är det ju mörkt när jag är hemma på vinterhalvåret när jag är hemma = den används inte mycket + jag håller bara några plusgrader där. På våren är det så mycket blommor och grönsaksplantor att det inte går att sitta där och mitt i sommaren är det för varmt så nej jag sitter inte så mycket där men det används ju till mitt trädgårdsintresse istället
Vi använder vår inglasade altan ofta. Är det för varmt på sommaren, så har vi en golvfläkt. På hösten använder vi infravärme. Det är väldigt mysigt också när det regnar och smattrar på taket. Vi köpte huset för 4 år sen och stor anledning var den stora inglasade altanen. På vintern kan vi förvara utemöblerna där. Även vår hammock. Ändå stor plats att röra sej på. Den är på drygt 30 kvadrat.
Har också balkong på huset. Inte så stor och inte inglasad och utan tak. Mest ett sorgebarn tycker jag. Golvet skuras rent från all grönväxt varje vår och räcket skulle behöva målas…
Men den ligger på norrsidan och där är svalt och skönt när det är för varmt överallt annanstans!
Haha kom på att vi har ju faktiskt ett litet uterum 😉men det används mest av Lakritz (katten). Jag vinterförvarar också växter där.
/Maria

inglasad altan som används långt in på hösten och tidigt på våren.Vi har belysning och infravärme och filtar där ute.
Stolt ägare till tre La permer