Okänt nummer
Svarar du i mobilen om ett okänt nummer ringer dig?
Stolt ägare till tre La permer
Jag svarar bara på privat nummer, då är det från vården. Men alla andra varianter får snällt lämna meddelande om de verkligen vill nåt.
Nej aldrig. Ibland, när det inte står förmodligen skräp eller något liknande - svarar jag med ett sms - "skicka sms till mig"
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#potentiell bedrägeri kan det också stå när det ringer
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tyvärr måste jag svara, pga kontakter med myndigheter och vårdinrättningar. Märker jag att det inte är från någon sådan inrättning lägger jag på luren direkt.
/Désirée
Precis som DesK skriver…
Jag svarar alltid för det står ex. okänt nummer när någon ringer från Sahlgrenska.
/Maria
Bara om jag vet att vården ska ringa. Inte annars. 99% försäljare
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Under flera år har det ringt "bedragare" från olika länder, men jag svarar inte när jag ser att det är massor av siffror. Oftast går bara 1 signal fram. Dom vill (tror) då att man ska ringa tillbaka. Men det kan bli dyrt. Tror att dom vänder sej i första hand till pensionärer. Dom tror väl att alla vi är lättlurade. Min son har aldrig fått såna samtal.

Gör som Desk och Maria.
Det ringer mycket kattfolk som vill ha hjälp.
Sen är min man dålig på att ha telefonen på och med sig så många av hans kontakter ringer via min telefon.
Stolt ägare till tre La permer
Nej. Och när jag ser att det är ett för mig okänt nummer kollar jag vems nummer det är. Oftast är det någon mobiltelefoniförsäljare.
Svarar bara på okänt nr och de jag känner. Okänt nr kan vara från någon myndighet. Har aldrig hänt att det varit försäljare. Tror inte försäljare numera får ringa med okänt nr? På min antika mobil går det att blockera max 5 nr, tyvärr. Kollar alltid upp nr jag inte känner igen på denna sidan: https://www.180.se/nummer/0702471661 En gång kom numret från Indien. Var säkert bedrägeri.
Om jag vet att jag väntar ett samtal från t.ex. vården så ja, då svarar jag. Annars svarar jag ytterst sällan i telefon. Inte ens om det är en familjemedlem (med undantag dotterns pappa). Avskyr att prata i telefon.
Jag är arbetslös och har ständig kontakt med vården, så jag "måste" svara.
Mvh
Mig
Nej
Nej, svarar inte. Kollar sedan upp numret.
Men ibland står det ju "okänt nummer" i displayen och då är det oftast från någon myndighet eller sjukinrättning.
/Maria
Nej , svarar inte .
HH 🙂
#15 Men oftast då det är något lurt, så är det många siffror. Om det är " okänt nummer" så svarar jag , det brukar vara från sjukvården.