Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 515 ggr
MonicaLagerquist
1

Värktabletter

Äter du mycket värktabletter+

Stolt ägare till tre La permer

Lillyrod
1

Ja varje dag. Jag har en whiplashskada och jag skulle inte kunna jobba utan. Förmodligen inte sköta saker hemma heller.

[Vandrar]
5

Nej jag äter inget   sånt alls  och håller mig så långt från sånt där som jag bara möjligt kan  är helt emot det där och att ha ont finns alltid logiska förklaringar på som vi själva kan göra så mycket åt istället för att stoppa i kroppen en massa gifter så kan vi lösa det genom att lösa upp dom knutar som skapar värken istället.

Maria
1

Ja tyvärr. Mer eller mindre dagligen. Jag har medicin för behov och även långtids förebyggande så att säga. De starka (morfinpreparat) försöker jag vara restriktiv med eftersom de är vanebildande.

/Maria

JMW
1

Efter min olycka så åt jag massor under en vecka efter. Normalt sett blir det just ingenting. Någon gång när ryggen blir för jäklig kan jag ta något piller.

Herveaux
1

Näe, jag har inga krämpor eller sjukdomar som behöver behandlas och i övrigt är det väldigt sällan jag tar Alvedon eller liknande.

// Harley

flocken
1

Japp. Varje dag. Har ändå dragit ner på morfinet. Tar bara det i xtrema fall.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
1

Jag äter en del .Tyvärr.När mina ögon är som värst måste jag för att kunna orka med att sova och att vara vaken.

Ljungåsen
1

Nej, jag äter inte speciellt mycket värktabletter. Bara då jag har extra ont av min ischias, så att jag kan sova.

Scorpio97
1

Nej, inte särskilt ofta. Kan bli någon ipren om jag har så kraftig mensvärk att jag inte kan sova eller är riktigt förkyld men det blir ju bara några tabletter per år. Om värktabletter hade fungerat på min huvudvärk hade jag däremot använt det oftare, kanske till och med dagligen (beroende på biverkningar osv).

//Jessie

MonicaLagerquist
6

#2 Tyvärr så går det inte med alla krämpor.

Fridaaaa
0

Nej väldigt sällan.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
0

Äter Ipren , alvedon mot huvudvärk , Imigran / Eezze mot migrän , är det riktigt jobbig migrän får jag sprutor . Nu är migränen bättre. 😊👍

HH 🙂

Maria
1

Jag har testat det mesta som inte har meď mediciner att göra. Yoga, zonterapi, akupunktur ,varmbassäng, sjukgymnastik, träning, spikmatta, cdb-droppar, massage och säkert mer som jag inte kommer på. Till slut finns inget annat alternativ kvar än medicin. I mitt fall handlar det om nervsmärta efter operation och migrän sedan barndomen.

/Maria

Soligajag1
1

# 13 Helt otroligt Maria , vad du har gått igenom. 😊 Beundrar dig att du orkar . 😊❤️ Värmande kram 😊❤️

HH 🙂

angest
0

Nej inte alls. Någon enstaka alvedon vid behov, 2-3 gånger per år max

Tarotstollan
0

Försöker att undvika ta det utom när värken blir för 😈!
Under tiden jag arbetade och blev sjukskriven hade jag inget val, då var det enda som hjälpte och kunde få mig på fötter igen men till slut gick det ju inte längre. 😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tippy-Toe
0

Nej, jag undviker det så långt jag kan. Brukar ta alvedon + ipren om jag har feber bara.

Mooniq
1

Jag har nog tur att få bo i en frisk kropp. Äter väldigt sällan värktabletter -kanske 1 eller 2 gånger/år. När jag var tonåring hade jag några år med vidrig migrän och tack o lov har jag inte haft nån migrän på över 25 år. 

Lider med er som har värk av olika slag, inget roligt alls 😕

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
0

# 18 Tack Mooniq ! 😊🌹

HH 🙂

CasaRamon
0

Tar ca 2-3 Alvedon i veckan mot Restless legs. Då det är omöjligt att somna. Men f.ö. äter jag inga andra mediciner  , så jag oroar mej inte över detta. Det är farligare för kroppen att inte kunna sova.

Maria
4

Tidigare i livet så har jag bara tagit migränsprutor när jag fått riktiga anfall. Det var det enda. När jag var 43 år började allt elände och då får man ju på något sätt omvärdera saker och ting. Det gäller ju att få livet värt att leva och innebär det mediciner så får det bli så resonerar jag.

/Maria

Sjuttan
8

Jag tror vi är många som har Artros i olika leder och därmed också ofta problem med muskelfästen och ligament. Har utvecklat något som kallas Neuropati. Har därmed svåra smärtor nästan dygnet runt. Att påstå att man kan klara sig utan smärstillande är nästan ett hån.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

citytjejen
1

Någon gång i månaden, om ens det. Om jag har jobbig huvudvärk brukar jag ta en Ipren, aldrig något starkare.

/Christina

[Lilla huset]
0

Nej ingenting .

[[eskils_]]
0

Har lyckligtvis sällan behov av värktabletter, tar dem då mot huvudvärk.