Mat tider
När på dagen äter ni`Äter ni vid samma tid varje dag?
Stolt ägare till tre La permer
Jag har inga speciella tider , äter när jag är hungrig . 😊❤️
HH 🙂
Vi äter middag på helgerna runt 17.00 och på vardagarna är middagen för oss vid lunchtid och så blir det något lättare på kvällen. Förr åt vi alltid två lagade mål mat om dagen men inte numera då vi bara är två hemma.
/Maria
Nu under semestern har vi lite andra tider. Frukost efter 8 Lunch mellan 12-13 Mellis 15:30 ca Middag 18-19 Kvälls mellis 21 Annars är mina tider. (barn i skolan o mannen jobbar) frukost 07 Lunch 10.30 Mellis 14 Middag senast 16-17 Kvälls mellis 19.30
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Inga bestämda tider.
Jobbar jag är jag aldrig hemma samma tid heller så det blir som det blir.

Vi äter lunch 11.30 kvällsmat vid 16.30 -17 00
Mannen serverar mig the och kaffe på sängkanten innan jag kliver upp vid 6-7 tiden.
Stolt ägare till tre La permer
Jag är extremt morgontidig så frukost vid 02.30-03.00 sen blir det lunch mellan 09-10 och middag mellan 14.00-15.00 . Jobbade såna tider i många år så dom har suttit i och så stortrivs jag på dom riktigt tidiga morgontimmarna.
Håller absolut inga tider. 🙂
Äter oftast bara en gång om dagen och det brukar bli någon gång mellan 22 - 03.
Jag måste ha lång tid och tyst och lugnt omkring mig för att äta, annars blir jag stressad och illamående.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Äter oftast bara middag och det kan vara så tidigt som 16.00 eller så sent som midnatt. Beror på hur min dag ser ut, om jag ska äta med någon, om det är varmt samt när köket är ledigt (studentkorridor). Är jag hos mamma brukar det bli tidig middag eftersom jag anpassar mig till hennes tider. Är det varmt äter jag alltid sent (tappar matlusten/blir illamående) och ibland blir det sent för att köket är upptaget. Vill vara själv samt ha lugn och ro runt mig när jag lagar mat. Men skulle jag ta fram någon form av medelvärde blir det nog 22-23 när det är varmt eller 18-19 annars Äter jag lunch brukar det vara kring 12-13
//Jessie
Frukost kl 8 mellanmål 11.30 middag kl 16. Sen kör vi 16/8 alltså halvfasta . Ingen mat därefter, bara kvällste och vatten.
Varierar pga att jag jobbar ibland kväll, ibland dag.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Äter lunch ca 13 och middag ca 17-18. Frukost har jag svårt att äta så det blir sällan något.
Vi är morgontrötta så på helger och semester så är det sen frukost; mellan 9 30 - 10.00 tiden. Lunch mellan 14 - 15 och så kvällsmat kring 19 - 20.30 tiden. Vi är nog lite udda …
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Sen mitten av maj så har jag ändrat lite på mina matvanor - kör väldigt lite kolhydrater -ketogent och har även lagt till periodisk fasta. Jag är förvånad över hur lätt det var att ändra matmönstret.
Jag äter middag ca kl 17 och efter det så blir det ibland te eller vatten. Sen puttade jag fram frukosten lite varje dag och på 5 dagar så var jag inte hungrig förräns lunch.
Så jag har ett ätfönster mellan kl 13 - 17 i övrigt är det te, koffeinfritt kaffe, vatten m äppelcidervinäger som gäller.
Äter en sallad till lunch eller grön smoothie, beror på hur hungrig jag är och en rejäl middag, ca 1700 - 2000 kalorier/dag och från 25 maj till förra veckan har kroppen krymp 8 kg och jag är superglad över att äntligen få tappa vikt. ☀️
jag äter kött, fisk (i liten mängd då jag inte gillar fisk), fågel, ägg, skaldjur
Löksorter, broccoli, blomkål, olika kålsorter, tomat, gurka, grönkål, bladsallader, avokado, papaya (C-vitamin i mängder), lite jordgubbar, citron, ingefära
ost, feta, smör, grädde, creme fraiche, gräddfil
tips grön smoothie: 1 avokado, 150 gram gurka, 1 citron där jag tar bort kärnor och skär bort skalet, resten åker i mixern, lite färsk ingefära, 1 msk äppelcidervinäger, ½ glas vatten, då gurka innehåller mycket vatten. mixa - den blir citron/gurka - aktig i smaken.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃