Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 972 ggr
Tarotstollan
1

Markör & Pekare.

Hur ser din markör /pekare ut på er dator? Har ni anpassat den på något sätt för att passa er bättre?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tarotstollan
1

Jag har den vanliga pilen men förstorat den ett steg och just nu är den rosa, för att jag skall se den bättre.
Kommer antagligen att testa alla färgerna för att se vilken som är bekvämast och syns bäst mot text.

Maria
1

Min markör ser ut som den alltid har gjort och jag har inte anpassat den alls.

/Maria

Lillyrod
0

Jag visste inte ens att det går att ändra. Jag antar att jag ser den bra som det är annars hade jag kanske funderat på saken 😊

Soligajag1
0

Min markör är en liten pil , säkert en ordinarie som det finns på dem flesta laptopar , datorer.  Visste inte heller att man kunde byta färg på den. Hur gör man ?? 😂

HH 🙂

Scorpio97
1

Jag har inte anpassat min markör, det är den vanliga pilen. Tänker ibland att det vore bra om den var i en udda färg (på två stora skärmar går den att tappa bort ibland) men jag tror jag skulle störa mig på det oftare än jag skulle ha nytta av det :)

Min pappa gillade att byta tema på datorn ibland och då även markören. Den mest minnesvärda var när han ändrade den till en liten fiskmås (om jag minns rätt lät det även som en fiskmås när man klickade, eller något liknande?). 

Jag har Windows 10, på min dator är det bara att söka efter "muspekare" i datorns sökfunktion/inställningar så får jag fram inställningarna för att ändra pekaren.

//Jessie

Tarotstollan
1

#4. Gå in på Inställningar, där klickar du på Pekare & Markör och så väljer du hur du vill ha det.
Jag tänkte heller inte på det innan jag "snubblade" över det. Tycker det ibland kan vara svårt att se var markören är, när jag läser långa texter och måste gå ifrån t.ex. då kan det vara bra att se den tydligare när man skall fortsätta läsa eller annat. Nu lyser den rosa lång väg!😃

MonicaLagerquist
0

Jag har en stooor blå muspekare som även är lite tjockare än den vanliga.Jag har tidigare haft ett hjälpmedel för synsvaga men det har jag inte installerat just nu. Men jag har ett special tangentbord med gula tangenter

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
2

Kan man ens ändra det? haha! Har vanliga pilen

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Soligajag1
0

Hejsan ! 

Funkar inte på min laptop att ändra färg , bara hastighet mm. Nöjer mig med min vanliga .

HH 🙂

sp0ngeb0b
1

Jag har den vanliga standardpilen. Men när jag var yngre tyckte jag det var väldigt kul att byta till den som blev en liten dinosaurie när saker laddade. Tror det fanns en gul och en blå.  Med standardpilen blev det i stället ett timglas och nuförtiden tror jag det blir en blå ring, men nu när jag tänker på det är det sällan man ser det längre. På den tiden jag hade dinosaurien kändes det som att den dök upp för jämnan - men det var väl segare datorer på den tiden.

Lillyrod
0

Nu när jag vet att det går så var jag tvungen att göra om min pil till gul. Den syns bra 🙂

[Shamanens Ljus]
1

Hade inte ens en aning om att dom kunde ändras 😂 men det där ska jag kolla upp för min är inte ok  och jag  vill se den bättre 😎

Tarotstollan
1

#9. Har du tittat under hjälpmedel?

Soligajag1
0

# 13 Tack för tipset , kollar . 😊

HH 🙂