Tidningar
Prenumererar ni på någon tidning eller köper ni tidningar?
/Maria
Inte dagstidning (eller så kallad kvällspress) men köper en del tidskrifter/magasin. Färre än förr, men då & då.
Jag gillar readly. Det är en app som kostar kanske 100kr i månaden och då kan jag läsa massor av olika magasin. Finns mängder av svenska men även engelska, tyska m.m. så även perfekt om man vill träna på språk man kan. Tycker det är för dyrt att köpa enskilda magasin samt att det blir lite skräpigt och tar plats hemma. Men ibland tar jag något erbjudande när det finns gåvor jag gärna vill ha.
Prenumrerar på tidningen Vego. Fantastiska recept från hela världen och tips om nya veganprodukter m.m.
Använder också Readly. Den innehåller nästan alla tidningar jag vill läsa, och prenumerationen kostar ungefär lika mycket per år som en enda tidning. Senast jag kollade har jag för mig att det fanns 4.400 olika tidningar att välja mellan, så den är väl värd sina 99 kronor per månad.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Är ju medlem i en SVERAK ansluten kattklubb så jag får ju "Våra katter" Läser väldigt sällan den då det är för jobbigt att läsa tidningar pga min synnedsättning.
Stolt ägare till tre La permer
Prenumererar på härliga hund. Har gjort det sen tidningen startade typ. Jag älskar känslan av att ha en riktig tidning i min hand
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag fyller i undersökningar online och för poängen jag får köper jag Härliga hund. Trevlig läsning 1 gång i månaden. Men att köpa själv är jag lite för snål för 😞
Jag får tidningar från en studentförening samt mitt fackförbund, men där har jag egentligen inte valt att få just tidningarna. Men är man medlem går det inte att välja bort.
Sen prenumererar mamma på Allers, som jag gärna läser när jag är där :) Bra korsord också.
//Jessie
Prenumererar inte på något och köper aldrig tidningar.
Gjorde som liten
Bamse, min häst tex
Men inte nu - alldeles för dyrt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inga tidningar här. Köper inga på nätet heller. Jag läser nyheter på Svt nyheter där det är gratis. Lokala händelser får man reda på under dagens gång : )
Tar nån kortare prenumeration på ex allas ibland ifall det är ett bra erbjudande jag gillar att ha en tidning att läsa och korsord att lösa på tåget till jobbet.
Har köpt massor av tidningar i många år men det blir mindre och mindre. Dels slutar de komma ut eller så blir priset så högt så de köps inte in längre till Sverige.
Just nu köper jag Inspire, Nära, Vi Läser och Skriva.
Kattliv fick jag börja prenumerera på, då den slutade säljas i affärerna. Vet inte om den kommer ut igen nu när de fått nya ägare.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vi har Världens historia i papperstidning och så prenumererar jag just nu på Expressen digitalt.
/Maria
Jag har alltid gillat att läsa tidningar sen jag var liten och har prenumererat på olika till och från. Det började med hästtidningar, sen blev det tjejtidningar och när jag blev äldre gick det över till träningstidningar. Min senaste prenumeration var Illustrerad Vetenskap. Det händer att jag köper lösa nummer av den tidningen, Vego eller diverse korsords- eller trädgårdstidningar.
I perioder har jag haft DN eller SvD. Prenumererar på Humanisternas tidskrift Sans (4 nummer om året). En del andra tidskrifter kommer via föreningar jag är med i, exempelvis Turist, Vår fågelvärld med flera.
Lokalblaskan läser jag gratis på jobbet.
Inga dagstidningar dom köper jag då och då och läser på nätet däremot Kalle Anka och det har jag gjort sedan 70-talet och blir aldrig för gammal för den 😊
#18 Så roligt. Sonen hade Kalle Anka i många år och även jag när jag var ung. Är den lika bra idag eller märker du någon skillnad?
/Maria
Jag tycker den är lika bra men det har kommit och gått översättare genom åren och alla översätter den olika bra. Just nu har den väldigt bra översättare och en lärde jag känna så för några år sedan fick jag mitt namn med i ett par serierutor det var hur roligt som helst och jag fick "spela" häxa mot Madame Mim som sa mitt namn två gånger, lite fånigt kanske men för en Anknörd är det hur roligt som helst 😃
Men jo jag tycker nog att tidningen står sig både nu och då men visst har förändringar kommit och moderniserat den men då och då återkommer gamla godingar från förr 😎
Jag glömde skriva att jag även prenumererar på böcker där alla Kalle Anka serier från 1948 samlas i fina inbundna böcker som kommer varannan månad och på så vis missar jag inget och kan läsa gamla goda serier från förr vilket är så himla härligt 😎
#20 Wow. Tänk att ha varit med i Kalle Anka🙂 Figurerar kusin Knase numera? Minns att jag tyckte han var så rolig.
/Maria
#21 Knase dyker upp då och då, håller med dig han är så rolig 😃
Det är fränt hur det här har blivit en hel värld och så detaljerat med allt, ta bara släktträdet av Don Rosa som innehåller släkterna Von Anka, Anka och Knös. Cornelius Knös var den som grundade Ankeborg år 1819 ur ruinerna av Fort Drakeborg som Sir Francis Drake under 1500-talet grundande.
I slutet av 1800-talet köpte Joakim Von Anka kullen Fort Drakeborg som idag heter Tomtebacken av Cornelius sonson Kurre Knös och efter några år slog sig Von Anka ner där och staden växte till en storstad med Tomtebacken och pengabingen som landmärke.
Hej och hå nu går jag igång märker jag och skulle kunna skriva ner hela Ankeborgs historia så nu får jag allt bromsa upp mig annars blir det långa inlägget men är man Anknörd så är man 😂😊
#22 Haha, jösses vad du kan. Du är nog en riktig nörd😃
/Maria