Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 711 ggr
MonicaLagerquist
0

Mors dag

Är det en dag ni firar?

Stolt ägare till tre La permer

JMW
0

Nästa söndag. Sista söndagen i maj.

Magi-cat
1

Firar väl inte så mycket, men uppmärksammar i alla fall.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lillyrod
0

Jag brukar ta en fika hos mamma. Hon förtjänar att uppmärksammas lite tycker jag.

JMW
0

Missuppfattade.

Som svar på frågan så firar jag inte. Uppmärksammar inte heller. Har inte kontakt med min mamma sedan många år tillbaka. Har väl egentligen aldrig firat henne.

Sindri
3

Har man sin mamma långt bort är det väl rart att höra av sig.
Brukade skicka kort och ringa till min mamma när hon levde, men har aldrig uppmuntrat barnen att fira, mår lite illa när jag ser annonser för briljantörhängen till lilla mor. Är glad om något av barnen hör av sig, men vi brukar för det mesta ha någon söndagmiddag i den vevan i alla fall eftersom ett av barnen fyller år däromkring.

Tycker illa om kommersiella jippon kring Fars Dag, Mors Dag, Alla Hjärtans Dag etc.

Ljungåsen
0

Firar inte. Förr om åren, när mamma var tillräckligt klar i huvudet för att kunna prata i telefon, så brukade jag ringa och gratulera, men inte mer än så.

MonicaLagerquist
0

Vi firar inte heller.

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
0

Vi kommer inte fira iår, för vi ska hämta sonen hos mina föräldrar på fredagen,  och morsdag är på söndagen sen, blir lite för mycket körande

Se om sambon överraskar mig eller inte på söndagen åt sonen haha!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
1

Nej firar inte.

Min son kommer ändå alltid ihåg mig med ett telefonsamtal, besök eller annat men jag har i alla år försökt att motarbeta 😃Tänker på alla som inte har någon mamma.

/Maria

Soligajag1
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi firar inte nu , eftersom mamma gick bort 2016 , Kan fira pappa istället ! 😀❤️ Min älskade mamma / äiti , ❤️ Jag saknar henne så mycket!

HH 🙂

flocken
2

Inget jag bryr mig om. Nöjer mig med en kram. Har lite svårt för dessa olika dagar. Allt för att bara sälja.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Scorpio97
0

Vanligtvis brukar jag försöka åka hem till mamma för mors dag, kanske köpa någon blomma eller så. Om mina syskon också kan komma hem brukar vi gå på restaurang eller liknande. Mamma tycker inte att det är något att fira men blir väl alltid glad när jag/mina syskon kommer hem.  I år får det bli telefonsamtal istället :)

//Jessie

Tarotstollan
2

Brukar alltid plocka en bukett med liljekonvaljer och gå till mamma för en fika eller middag.
Vet inte alls hur det blir i år, antagligen inget alls p. g. av viruset.
Har inte träffat mamma på 2½ månad nu.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Leifsdotra]
1

När min mamma levde så brukade vi antingen gå ut och äta tillsammans eller träffas och fika. Numera fixar vi nåt gott till fika härhemma (om vi kommer ihåg det).

Totum
1

Så länge jag kan minnas har jag och mamma gått iväg och plockat liljekonvaljer på morsdag, sedan har vi fikat något gott. Nu är mamma dement och bor på ett boende där det är besöksförbud på grund av pandemin och även förbud att ha levande växter på grund av allergier, annars hade jag plockat en bukett till henne och skickat med personalen. Nu blir det ett litet paket till henne med något hon behöver, samt ett fint kort och telefonsamtal eller ett samtal på FaceTime, beroende på om personalen har tid att hjälpa till med det.

sp0ngeb0b
0

Jag brukar uppmärksamma det mer eller mindre men brukar sällan köpa något. Har aldrig firat direkt men har ju hänt att jag har köpt något litet, bjudit mamma på fika eller liknande. I år blir det nog ingenting pga pandemin, men har funderat på att skicka ett kort eller en digital trisslott.

[Shamanens Ljus]
3

Vi firar inte så mycket men jag brukar skicka blommor och konfekt och så fyller hon 87 år i morgon så det blir blommor både då och på söndag 🌺