Valborg
Hur kommer du att fira valborg i år om du nu kommer att fira?
Stolt ägare till tre La permer
Vi firar inte alls numera. Vi ska däremot ha lille barnbarnet hos oss❤️
Förr så såg vi alltid Chalmerscortegen. Det gjorde jag även som barn. Det var årets höjdpunkt.
Åren med sommarstuga hade vi alltid stor brasa och fest med grannar och vänner.
/Maria

Vi kommer att äta sill till lunch och sen grilla på kvällen.
Brasan nere i byn är inställd så vi får väl elda i kakelugnen om vi vill ha brasa.
Jag vet inte om något/några av barnen kommer ut och grillar med oss.
Stolt ägare till tre La permer
Vi firar aldrig Valborg. Det enda är att jag brukar sjunga med kören vid brasan. Det blir ju givetvis inget sånt i år.
Vi får gäster. Närmsta familjen. Blir att grilla o bara ha allmänt trevligt.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Det blir inget firande 🥳 nu , så tråkigt ! Pappa fyller 91 år , vi va alltid hos honom i äldreboendet , firade honom! Nu kan man bara ringa dit och lämna varor / tårta vid ingången . Jag vet inte hur det blir ,kanske går till grannen .
HH 🙂
Äta lite god middag bara :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag brukade spela förr vid Valborg. Det har blivit många år som man stått där och frusit innan elden tänts till trudelutter och fanfarer! 🎈🎧
I år är det inställt. Vi ska titta på virtuell kör som sjunger in våren.🙂
#5 Det är jobbigt för de äldre nu när man inte kan hälsa på dem! Hoppas din pappa får ett bra firande ändå! 🌺🎈
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#7 Åh vad roligt. Vad är det du spelar?
/Maria
#8 Blåsinstrument. Numera endast för hemmabruk. 🙂
#9 Åh vad roligt. Jag lovade mig själv en gång att börja spela saxofon men numera får jag nog anse det löftet brutet 😉
/Maria
#10 Jaaa! Det är jättekul! Det är inte för sent, och det är nyttigt att spela! 🎷🎧
Eller något annat, blockflöjt kan faktiskt vara vackert också. 🙂
Firar inte Valborg i år pga coronasmittan. Får hålla mig hemmavid då jag tillhör en riskgrupp.
Jag kommer hålla mig hemma. Hoppas på fint väder så kanske jag och sambon kan grilla eller äta något annat gott ute i trädgården. Har köpt nya utemöbler och massa fina växter så vill ju sitta där ute mest hela tiden 😃
Vi brukar fira hemma med majkase, men det är för torrt för att vi ska våga elda imorgon. Dessutom ska maken iväg på en jobbgrej kl 17 - 20 så det blir väl inget firande alls känns det som.
Jag jobbar i stort sett alltid på valborg och är inte hemma förrän framåt 21 och då är alla brasor nerbrunna så för mig blir det ingen skillnad jag får se fram emot de få tillfällena då valborg är på en helg för då kan jag fira
Blir inget firande för mig. För mig är det inte så stor grej heller, men senaste två åren har jag firat lite grann eftersom jag bor i Uppsala och man smittas av stämningen. Kul att bara gå runt på stan och se vårglädjen även om jag skippar festandet och supandet.
Men i år blir ju inget sånt naturligtvis. Kanske kollar in någon virtuell kör :)
Sen bor jag i ett studentområde så det ska bli intressant att hur stor skillnad det blir mot en vanlig Valborg. Gissar att det inte blir helt lugnt
//Jessie
Jag brukar inte fira Valborg och det blir inget firande i år heller. Jag undviker att gå hem till min mamma pga att jag träffar så mycket människor varje dag annars brukar vi äta något där ibland på Valborg.