Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 621 ggr
Aannoonym
1

Njurbäckeninflammation

Vet inte om detta är rätt forum, men testar 😊 Hej, har precis legat på sjukhus och fått behandling för njurbäckeninflammation. Jag blev utskriven igår, men fick inget smärtstillande med mig (bara antibiotika). Jag har fortfarande väldigt ont, men tar Alvedon var 4:e timme för att förebygga feber och lindra smärtan. Om du haft detta, hur länge höll smärtan i sig? Fattar att den inte försvinner över en natt, men vill mest få en bild över vad jag har att vänta mig 😊

Maria
2

Tyvärr kan jag inte svara på din fråga men tycker det är väldigt konstigt att du inte fick mer information när du skrevs ut.

Hade du inget samtal med läkaren?

/Maria

Aannoonym
0

#1 Jag snackade lite med läkaren innan jag blev utskriven, men då pratade han bara om febern och att den kan hålla i sig ett par dagar. Jag va så fokuserad över att komma hem så jag glömde fråga det. Jag fick nummer till avdelningen, kan man ringa och fråga en sån sak utan att verka dum?

Maria
2

#2 Såklart du kan.

/Maria

Totum
2

Å fy, stackars dig. Det där är inte roligt. Jag har haft det och hade fruktansvärt ont och det höll i sig ett par dagar efter jag fick antibiotika men sedan släppte det allt eftersom. Det finns mycket att läsa om du googlar, men jag lägger in en länk jag fann. Ring din läkare i morgon om du har lika ont. Och du, drick mycket vatten. https://www.netdoktor.se/njurar-urinvagar/sjukdomar/njurbackeninflammation-hos-kvinnor/

Pyttelite
1

Du behöver inte vänta tills imorgon. Ring avdelningen idag. De är till för att hjälpa dig. Inga frågor är dumma och det handlar om din hälsa. De på avdelningen är till för att svara på frågor från oroliga patienter. Vid utskrivningstillfället är det mycket som ska hanteras och du var inte helt återställd så alla förstår att det finns frågor och undringar kvar. Hoppas att värken släpper snart och att du får bra kontakt och svar på dina frågor.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Huygens
1

Jag skulle komplettera med tranbär och tranbärsdryck samt rå vitlök. Jag tror att bären och löken innehåller ämnen som vissa bakterier inte gillar vid urinvägsinfektion. Jag antar dock att antibiotika är det mest verksamma. Jag skulle också hålla mej varm, då jag tror att bakterier växer långsammare när det är över 37 oC.

Aannoonym
1

Tack så hemskt mycket för alla svar och tips! Det är mycket bättre nu och jag har inte alls lika ont längre 😊 Tusen tack ❤️

Maria
0

Vad skönt att höra🙂

/Maria