Fadder
❤️Är någon av er Fadder ?
Jag gör den här frågan som en undersökning för alla kanske inte vill tala om av olika skäl men det här är något jag ägnat mig åt i så många år och jag brinner för att kunna hjälpa andra.
Just nu är jag fadder åt fyra familjer i Navajos indianreservat samt en tjej i Rumänien som jag i höstas tog mig ann en under bar tös som jag nu etablerat kontakt med och bokat in en resa för jag vill så gärna träffa dom som jag är fadder åt och Rumänien där har jag aldrig vart fadder förr så det ska bli så oerhört roligt att träffa den tjejen. Jag har rest i Rumänien men att få träffa sitt fadderbarn är något man inte kan beskriva i ord.
Mitt första fadderbarn kom från Monrovia i Liberia , Isaac som nu är man med ett bra liv så honom gick det bra för och det känns helt fantastiskt att han nu står på egna ben sen många år och har sin egen familj och klarar sig bra 😎 men jag minns när jag första gången besökte honom på sos barnbyar så var det en liten kille som var blyg och rädd och han stammade men han växte sig stark och fick en underbar uppväxt trots det land han kom från med oroligheter och trots att båda föräldrarna dog i aids men han och hans bror fick hjälp av Sos barnbyar.
Något som slog mig när jag var där var att det var så fint och städat, det var verkligen ordningsamt om än i all enkelhet så var både barnen på barnhemmet och omgivningen så ordningsamt.
I Navajo har jag rest runt mycket under många år, vart fadder åt äldre som lever långt ute i reservatet. Människor som saknar el och vatten och alla bekvämligheter som vi är vana vid och som inte ens har telefon eller en egen adress dom har en P.O box för där finns inte gator som här.
Som ni förstår så brinner jag för hjälpverksamhet och jag reser runt i världen så fort jag ser att nöd finns och kan jag ta mig till landet så gör jag det men ibland begränsas man av krig eller som den gången jag på eget bevåg flög till Haiti efter stormen Matthew där klev jag lite fel och blev själv omhändertagen av hoppets stjärna med orden åk hem vi eskorterar dig till flyget och så blev det för jag klev in i en för svår situation men jag hann möta några som berättade om just Matthew och det gav mig så mycket så jag gjorde rätt som åkte 😎
Nu blev det här lite långt längre än jag hade tänkt och allt jag vill fråga om är om ni är fadder och så springer jag igång med mitt så här .
Men vi behövs vi medmänniskor för tänk så många som lider skada utan hem och utan allt ❤️