Moritz
Idag är det 1 år sedan vi fick ta bort vår gamle Moritz som blev 17 år.❤️
Han fick 3 månader med Greta (hittekatten) och sin kompis Lakritz.
Han hade ju fel på sina njurar och tacklade av ganska snabbt det sista. Han fick äta precis vad han ville de två sista åren. Allt som man inte ska om man har fel på njurarna😉 men jag tror mer på livskvalitet än att bara förlänga livet.
Han är i alla fall otroligt saknad. Den knasigaste katt vi haft. I 17 år har han väckt mig minst en gång varje natt. Jag har varit tvungen att gå upp med honom en stund varje gång. Konstigt nog så blev jag så van vid det och jag saknar det…
Han kom till oss när han var cirka 6/7 veckor. Alldeles för tidigt såklart men det är en annan historia som jag ska berätta vid tillfälle.
/Maria
Beklagar sorgen. Det är alltid lika hemskt när en liten älskad måste lämna en.
Förstår precis hur du känner Maria. ❤️
Det är nu 1 år och en knapp månad sedan vår Elsa fick somna in. Saknaden är stor.

💔🌺
Stolt ägare till tre La permer
#0 Han hade ju fel på sina njurar och tacklade av ganska snabbt det sista. Han fick äta precis vad han ville de två sista åren. Allt som man inte ska om man har fel på njurarna
men jag tror mer på livskvalitet än att bara förlänga livet.
Det tycker jag var så oerhört fint av dig ❤️och jag har gått det till mötes själv med njurar på katter några gånger och självklart ska dom få ha livskvalitet den tid som dom har kvar ❤️
Den äldsta egna katt jag har haft var Goliat som blev 17 år, åtta månader och två veckor och då är man gammal som katt.
Saknaden är enorm och som du skriver om Maria hur han väckte dig varje natt och du gick upp jag kan känna igen det där lite hos en av mina som blir femton år i sommar hon sitter varje kväll nedanför min säng och låter då ska jag klappa om henne och gör jag inte det så fortsätter hon hela natten lång att sitta där och göra en massa konstiga ljud för sig så det är bara att klappa om Philippa sen är hon nöjd och går och går och lägger sig i sängen bredvid mig 🐱❤️
Jag beklagar sorgen och många tankar far genom våra huvuden för våra älskade katter, ja alla djur är en del av vår familj och dom är älskade så in i norden men en sak är så viktig och det gäller både människor och djur att minnas dom med glädje inte med sorg för tänk så mycket fint vi ger varandra under varandras livstid och det är minnen vi ska bära med oss för alltid 🌺❤️🌺
Tack. Ja det är viktigt att minnas våra små vänner med glädje🙂💕
/Maria