Brandskydd
Vad har ni för brandskydd hemma?
(Finns det någon tidigare tråd så får ni gärna påminna)
/Maria
Brandsläckare
Brandvarnare
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Brandsläckare, brandvarnare och brandfilt.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Vi köpte precis ny brandsläckare igår för den gamla var nog snart 10 år. Brandfilt köpte vi också för den gamla kunde jag inte hitta🤫
Så vi har numera brandvarnare, brandsläckare (pulver) och brandfilt.
/Maria
Vi bor ju ganska litet men min man har en brandsläckare i hans lilla verkstad också.
/Maria

Brandsläckare, brandvarnare och brandfilt. sen har vi en vattenslang kopplad ute som fungerar året runt. Den slangen räddade grannens hus för ett antal år sen.
Stolt ägare till tre La permer
Brandvarnare en på varje våning som kommunicerar med varandra. Känner en av rök varnar båda. Brandsläckare. Funderar på att skaffa brandstege en sån som man kan släppa ut genom fönstret.
#6 Smart
/Maria
Bor i lägenhet och har brandvarnare. Det är väldigt dumt att inte ha en brandsläckare också så jag har bestämt att jag ska skaffa mej en.
Vilken är bäst? Det jag kan läsa mej till så verkar pulver vara bäst val.
Brandvarnare, brandsläckare och brandfilt.
Jag har också brandvarnare, brandsläckare och brandfilt. #8 En sexkilos pulversläckare är det som oftast brukar rekommenderas för hemmabruk. Vad många inte tänker på är att pulvret i släckaren kan klumpa ihop sig om den blir stående, så man bör vända på den ett par gånger per år.
Nu när du säger det så har jag hört det. Viktigt att man sköter den så att det fungerar ok om man nu måste använda den. Jag ska till att köpa den bästa och sen sköta den som sig bör. 🙂
#10 Det är 6 kilos pulversläckare vi har också men som du säger så gäller det att komma ihåg det där med att vända dom då och då.
/Maria
Jag har brandsläckare, brandfilt och brandvarnare i lägenheten. I stugan brandsläckare och brandfilt. Det är nog på tiden att det får bli en brandvarnare där med.