Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 984 ggr
MonicaLagerquist
1

Nycklar

Var har du dina nycklar. Bilnyckel husnyckel osv. Sånt som  du använder i princip dagligen?

Stolt ägare till tre La permer

JoannaLi
0

Just nu hänger de på tamburmajoren.

Tarotstollan
1

I nyckelknippan som hänger i inne dörrens nyckelhål. Jag har alltid bägge dörrarna låsta.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Grace2009
1

Hänger i hatthyllan. Har en liten karbinhake på min nyckelknippa så knipsar fast den i gallret av hatthyllan när jag kommer hem.

Carmarino
0

I jackfickan.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Soligajag1
0

Hänger på en krok i hallen ,

HH 🙂

flocken
0

I en låst ficka i min arbets ficka. Har en tränings ficka /väska jag sätter på mig. Så långt ifrån ytterdörren det går. Skulle aldrig ha värdesaker i hallen vid ytterdörren. Efter möten med polis och försäkringsbolag så är hallen det sämsta stället med tanke på inbrottsrisk. Nu var detta med vi med hus.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
0

Vi har ett skåp i köket där vi har nycklar. Min man hade också snappat upp det med att det är dumt att ha nycklarna i hallen precis som flocken skrivit. Förut hade vi nycklarna i ett nyckelskåp precis bredvid ytterdörren.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Maria
0

Jag har en liten hylla innanför ytterdörren där nycklarna hamnar när jag låst.

Annars ligger de i jackfickan när jag är ute eller jobbar.

/Maria

MonicaLagerquist
0

Jag har min bilnyckel och husknippan i vänsterbakficka.

På husknippan sitter nycklarna till vapenskåpet så den släpper jag aldrig ur sikte,

Min man har sina bilnycklar i en låda hemma och sen lägger han den i någon av sina fickor när han ska ha den med sig.Alltid ett väldigt letande när han ska hitta den.

Stolt ägare till tre La permer

Fridaaaa
0

Ute i hallen. Så är de alltid tillgängliga och ser dem när jag ska iväg

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JMW
0

Inte intill ytterdörrarna. Varför göra det lätt för buset? Vi har fönster i dörren och ett fönster intill. Att då lägga nycklarna innanför dörren är väl att utmana ödet.

[rumelle]
0

I en liten korg på byrån i hallen.

Mooniq
3

Jag har en skänk i köket och i ena hörnet landar oftast nycklarna. Sen jag flyttade till stugan jag hyr så har jag börjat låsa dörren - alltid -något jag aldrig gjort i hela mitt liv, men ibland så rör sig "fel" folk i omgivningen och på tomten bredvid mig så finns en hel del bilar och byggmaterial och jag ser ibland bilar som står o spanar - då går jag ut o demonstrativt tar kort - då åker de iväg direkt. Jag har även skapat en kameraskylt - med text smile - your on camera och satt i ena fönstret som vetter mot grusvägen.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[Tuulikki]
0

Har inga😃Jag har ingen bil och vi har kodlås på dörren. Enda nyckeln jag äger är till gym-hänglåset och den sitter på vattenflaskan😉

JoannaLi
0

#14 Men gud så härligt!

[Tuulikki]
0

#15 Verkligen😃

Lillyrod
0

Alltid nycklarna i jackfickan.

[Leifsdotra]
0

Hemnyckeln på nyckelknippa i jackfickan. Bilnyckeln lägger jag på hallbyrån när jag kommer hem. Vi har 2 bilar och är 3 personer med Körkort i familjen, så nästa gång jag behöver åka så tar jag den bil som är lämpligast för ändamålet och finns hemma🙂

Sjuttan
0

ALDRIG i hallen! Precis innanför dörrkarmen till nästa rum har jag ett skåp där jag enkelt skyfflar in både nycklar o handväska.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[Leifsdotra]
0

#19 Varför inte i hallen? Det är ju bara när det är folk hemma det ligger nycklar där, aldrig annars.

Sjuttan
0

Därför att i ett obevakat ögonblick kan de hamna i fel händer! Även om jag alltid har dörren låst så kan det komma tillfällen då "tillfället gör tjuven."

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[Leifsdotra]
0

#21 Ja, jag var nog lite snabb att svara och utgick enbart från mig själv i svaret tyvärr 😞

Vi bor avsides utan grannar och har 2 hundar som berättar högljutt om det kommer någon så det är ingen risk att man tar hem till oss obemärkt. Om vi är ute på gården och hundarna är inne så skulle jag nog inte kliva in om jag var inkräktaren. Fast mer troligt är hundarna också ute på gården och talar om att det kommer någon.