Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 731 ggr
Maria
0

Bifftomater.

Jag älskar tomater och brukar köpa olika sorter som finns i alla möjliga varianter numera. Tidigare har jag odlat en del själv hemma också men inte de sista åren.

Vad jag saknar i butikerna däremot är bifftomater. Det är ytterst sällan numera man hittar sådana tycker jag. De är så himla goda. Lätta att skära, i och med att de är så stora, och så har de ett roligt "innehåll" med massa små kärnhus.

Hittar ni bifftomater någonstans?

/Maria

[Tuulikki]
0

Japp, inte ens 1 km hemifrån 😉 jobbade dessutom i den gårdsbutiken och sålde olika sorters tomater (och div. annat närproducerat) förra sommaren 😊 själv gillar jag inte ens tomater haha.

Maria
0

#1 Ja gårdsbutiker kan jag tänka mig har.🙂

Förr hade även ICA och Coop men jag hittar aldrig numera

/Maria

MonicaLagerquist
0

Köper i princip aldrig tomater.Odlar egna och har tomater långt i i januari. Köpetomater smakar just inget och kostar massor.

Stolt ägare till tre La permer

Tant Grön
1

Har hittat för något år sedan på både ICA och Coop, men dom var totalt smaklösa. Förr var bifftomaterna väldigt goda. Man kunde lägga en skiva på smörgåsen, något annat pålägg behövdes inte.

Maria
0

#4 Ja precis. De är så jag minns tomaterna också.

/Maria

Tant Grön
0

Frukten var också bättre förr och melonerna. Nu skördars de ibland så omogna så att dom aldrig mognar när man får hem dom. Samma med avokado. Rena turen om dom blir ätbara. 😡

Maria
0

Jag håller med om frukten men när det kommer till dessa tomater så verkar de inte vara så populära att odla eller så saknas efterfrågan.

/Maria

Tant Grön
0

Jo, man får odla själv. Tyvärr har jag inget växthus nu.