Bästa grannen!
Jag hyr ju en stuga och tomten bredvid är en industritomt (fd snickeri), där en person ställt upp mängder av prylar. Han stör aldrig och för mig är det viktigt med tyst omgivning nattetid - det är underbart tyst här. Jag har till o med vant mig vid "röran" på granntomten, med släp, byggmaterial, pallar, båt, bilar etc. Om ett par år är Tujahäcken så hög att jag inte ser in till grannen längre.
Idag kom han och knackade på - undrade om jag ville ha ved? Gratis. Jamen självklart - han behöver ha undan 6-8 kubik och jag sa ja tack.. Åkte till brorsan o fikade och när jag kom hem hade han kört fram de första pallarna, precis vid förrådsdörren - bara för mig att hysta in. Superschysst!!!
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Vilken fantastisk granne du har. Grattis! 👍
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Men åh, en sån granne vill jag också ha…
Så härligt med en sådan granne 😊
/Maria
Oj, vad snällt! 🙂
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Verkligen en bra granne.
Stolt ägare till tre La permer
#7 Härligt🙂 Fint väder har ni också.
/Maria
Vilken fantastisk granne!
Här får vi jobba lite mer för veden. Maken kapar och klyver och jag kör in och staplar. Jag kallar det vinterarbete. Idag blev det 4 timmar på vedbacken. Sen mörknade det så det var bara att dra presenningen över och gå in. Regnet kom lite därefter.
Få se om det blir något vettigt väder i veckan så jag kan fortsätta.
När jag flyttade hit så hittade jag en försäljare av björkved och fick det kapat & hemkört för 600 kr/kubik, vilket jag tyckte var helt ok. Jag eldar ju bara för mysfaktorn. Hade ½ kubik kvar av det gamla - så nu lär jag ha brännbart för ett par år framöver. Jag får lura på att ge nåt tbx, han ville inte ha pengar - där var han helt bestämd.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃