Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 504 ggr
MonicaLagerquist
0

Äta vid datorn

Hur är det?

Äter och dricker ni vid datorn?

Stolt ägare till tre La permer

Hoseok
0

Har ingen annanstans att äta, så äter alltid vid datorn om jag inte äter i sängen (Vilket jag sällan gör). Gillar även att kolla på serier medan jag äter (Läses: måste kolla på serier medan jag äter) så det bara blir så naturligt.

MonicaLagerquist
0

Jag äter sällan mat vid datorn men kaffe och en macka kan det bli ibland.

Maria
0

Jag kan äta någon macka eller yoghurt vid datorn men inte "riktig" mat. Då vill jag sitta vid dukat bord😉

Dricker däremot gör jag hela tiden året om. Har alltid en mugg vatten vid datorn både på jobbet och hemma.

/Maria

Tarotstollan
0

Nästan för jämnan, då jag också tittar på tv samtidigt som jag sitter vid datorn.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
0

#4 Vi har datorerna i ett separat rum men jag surfar ofta från telefonen när jag ser på TV.

Stallmima
1

Äter frukost just nu vid datorn   😉

Fridaaaa
0

Ja när sambon är och jobbar :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mooniq
1

usch ja. bordsskicket har jag övergett för längesen 😃. 

När jag bor själv så blir det oftast mat o dryck vid datorn eller framför tvn - men om jag bor ihop med nån skulle jag inte gilla det beteendet - då sitter man tillsammans o äter vid bordet. 

På jobbet har vi inga specifika raster, utan vi äter när vi kan och då blir det även där naturligt att mat o dryck åker med till skrivbordet.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

worst
1

Där blev jag påkommen direkt!
Satt och åt en skål med blåbär just nu, men annars brukar jag mest dricka vid datorn!   😃

MonicaLagerquist
0

#9 Själv sitter jag med en kopp kaffe 😉

Grodan
0

Ganska ofta ja. När jag inte sitter ute vid illerburen och äter, dricker kaffe. Ska göra det nu: dricka kaffe vid illerburen

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Scorpio97
0

Ja, i princip alla måltider blir vid datorn. Jag har nämligen ingen annan stol och inget annat bord än skrivbordet där datorn står. Så det är svårt att äta någon annanstans, såvida jag inte sitter i sängen eller på golvet. Och då är ju skrivbordet bekvämare

Har oftast en film eller serie igång medan jag äter :)

//Jessie

JMW
0

Kaffe kan jag dricka vid datorn men jag äter inte.

Milkshake
0

Ja, både jag och flickvännen gör det nästan jämt.

Totum
0

Har surfplattan på matbordet när jag äter om jag inte har besök.