Smör
Jag älskar ju smör och brynt smör är en delikatess tycker jag men lite bökigt att göra så nu har jag upptäckt att Bregott säljer brynt smör i liten ask. Jag tyckte det var jättegott men färgen var väldigt ljus men det gjorde inget.
Gillar ni smör?
/Maria
Tyckte det smakade väldigt lite smör och ännu mindre brynt.
#1 JA det blir ju inte som hemmagjort men ett bra alternativ tycker jag.
Inget går upp mot att göra eget smör😉
/Maria
Använder nästan alltid smör. Den enda gången jag använder mjölkfritt margarin är om jag ska baka något som min bror ska äta. Han är nämligen mjölkproteinallergiker.
Gjorde brynt smör för ett par månader sedan, och jag måste ha gjort fel. Förstår fortfarande inte varför alla säger att smöret ska dofta och smaka "nötigt". Det jag gjorde smakade mest kola tycker jag. Det blev förvisso rätt gott när jag använde det i bakningen, men jag tyckte inte det var gott när jag använde det på grönsaker. Det blev för sött.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Smör är gott! Jag använder mig av smör och rapsolja i min matlagning och bakning. Till mackor har jag vanlig grön Bregott. Ska prova Bregott brynt smör. Låter gott. Margarin köper jag aldrig.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Här finns bara smör. Förutom det maken har på sina mackor, typ Bregott fast Lidls.
Har alltid älskat smör! (Speciellt Bregott) Alltid haft "mycket" smör på mina mackor, ibland en klick smör till viss mat. Smör har alltid föredragits vid stekning men där har min familj alltid blandat. Sedan magen pajade (IBS) har jag inte kunnat äta lika mycket smör på mina mackor och äter inte mjölkprodukter längre heller för den delen - men det kanske inte alltid kommer att vara så. Just nu äter jag ICA:s mjölkfria smör (växtbaserat) - tycker det är lite godare än Carlshamn och Flora, förmodligen för att det innehåller mer salt… men är också det billigaste alternativet som finns
Använder inget fett överhuvudtaget mer än när jag steker och bakar och då använder jag Milda eller någon neutral olja.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Använder smör när jag ska lyxa till det annars blir det margarin.
Stolt ägare till tre La permer
Använder bara smör. Jag provade Bregott brynt -men den gillade jag inte, den var sötaktig i smaken och dyr som attan.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Margarin har jag inte använt på många år. Det köper jag bara på vintern och använder när jag gör fröblandning till fåglarna.
Jag använder aldrig margarin heller. Minns när jag flyttade hemifrån och då köpte vad morsan alltid köpt. 3Ess eller TreEss tror jag det hette. Någon som minns?
/Maria
Tips när man gör fröblandning till fåglar - om möjligt köp ister/talg, det är ett djurfett som fåglarna kan tillgodogöra sig bättre och är relativt billigt. Margarin har omestrade/härdade fetter.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Använder bara smör och det till bakning och matlagning. På mackorna blir det Norrgott. Margarin kommer inte innanför mina dörrar längre.
#12 Jo jag vet att margarin inte är världens bästa men det är för att det inte ska hårdna för mycket. Jag blandar margarin och kokosfett och sedan i med frön. Det klickar jag i kokosnötskalhalvor. Oj, vilket ord!