Regnkappa - väntar på höstväder
För några veckor sen gick jag och en kompis på en stormarknad och tittade. Vi hittade en häst/hundsportbutik och gick in. Jag bara "måste" in och titta på sadlar o träns och annat fint i hästväg fastän det var många år sen jag sålde min häst. Jag hittade en skitsnygg regnjacka som var riktigt lång men dyr. . I lördags bestämde jag mig och åkte o köpte den, fanns 1 Large-storlek kvar- så glad jag blev. Så nu kan det blåsa och regna - för jag är förberedd. 😃
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Snygg en sån skulle jag behöva på höstens regniga hundpromenader.
Vad fick du ge för den?
Stolt ägare till tre La permer
1499:- jag tycker det är dyrt men å andra sidan så kommer jag att vara nöjd i flera år oavsett regn och ruskväder. Ett par bra höga stövlar så är man ju inkapslad, eller ett par bra regnbyxor.
https://www.hooks.se/ryttare/damklader/allvadersklader/regnrock-crw
kollade även dessa innan jag köpte den svarta.
Om du inte har fått tillstånd att lägga ut bilden måste den tas bort.
#Hera - ok
Jag hade kunnat tänka mig en sådan. Fast det var lite för dyrt för min plånbok tyvärr.
Ja, jag tyckte oxå det var dyrt, men det finns så mycket annat jag sakar i min vardag så jag köpte den. 🙂 Den andra tråden jag la in har ungefär likadan modell på jacka men för 799:- de är snygga oxå, tycker jag.
Jag hann att se bilden och den var väldigt snygg. En sådan skulle jag kunna tänka mig.🙂
/Maria
klickar ni på länkarna så finns bilderna där. jag jag föll rejält för regnkappan, både till material, längd, reflexer och att den har huva. 😃

#2 Tyvärr för dyrt för min budget,😭
Stolt ägare till tre La permer
Ridkläder i form av jackor, västar, handskar och så vidare är ofta ett bra alternativ, i synnerhet för hundägare. Hööks har bra och prisvärda produkter så det var säkert ett bra köp! Själv köpte jag en tunn, lite längre regnjacka på Ica för tvåhundra spänn i höstas, love it! Kära gamla hederliga galon som håller längre och är betydligt billigare än goretex-produkter även om det inte andas.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Tack för tipset. Har länge letat efter en regnkappa som går ner till vaderna. Tycker det är hopplöst när de slutar strax under baken, och vattnet rinner ner så man bli blöt på benen. Det blir ju inte sämre av att jag har en butik i närheten heller. 👍
En fråga bara; har den någon innerficka?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#12 Carmarino - den har ingen innerficka men en ficka i brösthöjd mellan dragkedjan och knapparna - med dragkedja.
#13 Är den tillräckligt stor för att få plats med en plånbok i den?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#14 Carmarino - ja, min plånbok är 9 x 13 cm. mobilen är 14 x 7,5 cm - inga problem att få plats med dem.
#15 Perfekt, då borde min plånbok också få plats. Ska kolla om det finns någon sådan regnkappa i den lokala Hööks-affären här. 👍