Segelbåt
Har du seglat någon gång Tycker du om det ?
Stolt ägare till tre La permer
Har aldrig seglat. Men jag trivs inte så bra på båtar generellt sett, så jag tror inte att jag skulle gilla att segla heller.
//Jessie
Har "seglat" en gång eller iallafall åkt med. Tyckte inte alls om det. Tyckte att det kändes krångligt med alla dessa linorna. Jag själv föredrar motorbåt där det känns som om man har mer kontroll och är mer "bossen".
Har seglat en del när jag var yngre. Kunde dock aldrig vänja mig av med obehagskänslan när man satt i lä och båten lutade så att man hade hela seglet ovanför sig. Så det blev ingen fortsättning med seglandet.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Jag har åkt med segelbåt några gånger. Absolut inga trevliga minnen. Följde med från Västervik till Gotland en sommar. Mardröm. Det är det där med lutningen jag tycker är så otroligt obehagligt. Tacka vet jag en båt som går plant. 😃
Inte seglat. Vi har motorbåtar. Olika modeller och storlekar. Även vanliga roddbåtar.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Nej, jag har aldrig seglat. Men jag tycker det ser härligt ut.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag har aldrig seglat men skulle gärna prova på det. Vi har motorbåt så jag älskar havet - i alla väder.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Jag älskar att segla och har seglat en hel del.
Som barn/ung kappseglade jag jollyscott och GKSS-ekor.
/Maria

Vi köpte vår Winga 860 i september 1997.
Jag hade väl nästan aldrig varit i en segelbåt innan vi köpte henne.
http://www.blåkatten.se/zelda%20x.htm
Vi dags seglar nu eftersom att vi har djur som inte kan följa med ut.
#9 Så härlig båt ni har.

#10 Tack.Ja vi trivs väldigt bra med den. Den är lite vek och viker snabbt ner om det blir lite vind.Man får vara lite försiktig.

Har seglat för länge sedan och tyckte om det.
#12 Härligt att ha egen båt!

#13 Ja det är en enorm frihet.
Vind i seglen ♪♫♫♪♪

#15 😃