Förnamn
Vad skulle du vilja heta om du fick välja ditt förnamn själv?
Stolt ägare till tre La permer
Jag skulle vilja heta antingen Robin eller Albin.

Amanda skulle jag kunna tänka mig.
#2 Åh! Ja det låter fint.
Om jag vore en tjej skulle jag vilja heta Maja eller Sofia.
Hanna eller Linda ligger bra till. Jag har aldrig tyckt om hela mitt namn (förnamn + efternamn) men det är troligare att jag ändrar efternamnet om jag får tummen ur att ändra öht…
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#5 Jag gillar mitt förnamn men mitt efternamn gillar jag inte alls lika mycket då jag tycker det är för vanligt. Jag vill ha något som jag har en "relation" till vilket jag inte kan känna med detta efternamnet.
Skulle vilja ha ett som inte lika många har för att känna att man är lite speciell och har en "relation" till. Jag har ett efternamn som jag verkligen har en stark relation till och som inte så många har. Vilket känns som ett jag skulle känna mig väldigt stolt över!
Aldrig tänk på det faktiskt :) Finns många fina namn,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Jag hade också kunnat tänka mig heta Hanna, så fint!
Gillar också Olivia, Emma, Mirjam. Finns så många fina namn. Tycker mitt egna namn är lite trist.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Nu får man ju byta sitt förnamn om man vill, ifall ni andra inte visste det. Känner flera som gjort det. Inget jag vill göra däremot, är jättenöjd med mitt namn.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#9 Nej, jag vill inte byta. Det hade känts jättekonstigt. Jag har en vän som bytt förnamn som vuxen och det är jobbigt att komma ihåg att säga rätt.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag gillar mitt namn så jag skulle inte byta bort det frivilligt. Annars har jag alltid gillat namnet Alexandra. Men det känns inte riktigt som mig helt enkelt.
Men om valet var att välja ett nytt förnamn eller ett nytt förnamn skulle det utan tvekan bli förnamnet. Vi är väl 10-15 personer i Sverige som har mitt efternamn och vi är alla släkt. Det är dessutom något jag har efter min pappa samt att jag alltid varit närmare pappas del av släkten. Så byta efternamn kommer jag nog aldrig göra, oavsett vad en eventuell framtida make tycker.
//Jessie
Jag skulle behålla både tilltalsnamn och andranamn men lägga till mammas tilltalsnamn som ett tredje förnamn. Jag har tänkt på det i flera år men det har inte blivit av.
Jag är så nöjd men mitt förnamn så jag skulle inte vilja byta. Även om jag alltid måste bokstavera för att få det rätt.
Jag är nöjd med mitt förnamn, jag tycker det är fint och inte för vanligt, och har till och med en fin betydelse. Det är liksom inte superovanligt eller konstigt, alla känner till det och vet hur det stavas osv, många heter det men jag har själv bara träffat typ 1 eller 2 andra med samma namn, så det känns som en bra balans 😉 När jag var yngre var jag dock inte nöjd, då ville jag heta typ Hanna eller Emma som så många andra.
Lena, det är ett namn som följt mig ända sen jag var väldigt liten. Vet inte ens varför.
Jag har redan ett ganska ovanligt namn, i alla fall här i Sverige och det irriterar mig varje gång folk frågar: Va? Hur stavar du det? Är det en förkortning mm.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Linnea. Ett av mina mellannamn Har ett ovanligt namn o har hela mitt liv hört, vad heter du egentligen? Men sen jag gifte mig o bytte mitt ovanliga efternamn mot ett vanligt känns det ok. Kunde börja om på nytt
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Jag har alltid tyckt om mitt namn - Rhonda

En av mina barn har bytt ut Ida till Emil vilket jag tyckte passade väldigt bra.
En av yngste sonen bästa vän har bytt ut Roger mot Mattias strax innan hans eget barn började tala. Roger/Mattias har ett talfel som gör att han inte kan uttala R korrekt utan R blir J.
Det bytet var fullt försåtligt och nu tänker jag på honom som Mattias.
När jag var yngre var jag väldigt missnöjd med mitt namn. Det kändes så himla präktigt på något sätt och präktig var långt ifrån vad jag ville vara i tonåren😃 men numera har jag väl vant mig…tror jag.
/Maria
Har aldrig tyckt om mitt förnamn men har inte en tanke på byta. Men minns att jag som liten tyckte att MARIE-LOUISE var så oerhört vackert! Naturligtvis fick min docka det namnet! 😄
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.
Det hände när jag var liten att jag hade föredragit mitt andranamn Thomas istället, men annars har jag aldrig funderat på det.
Jag är förvisso nöjd med mitt namn (Christina) men om jag hade varit tvungen att välja ett annat så hade det blivit Maj, efter min mormor.
/Christina
Exakt det jag heter då jag bytt namn.
Jag har aldrig gillat mitt födelsenamn och jag experimenterade länge med olika smeknamn eller med andranamn innan jag äntligen hittade rätt och bytte till det. Nu är jag otroligt nöjd med mitt namn och vill inte heta nåt annat.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Min son har flera vänner som bytt namn. En bytte till Gustav som var det namnet som han skulle ha hetat om han föddes som kille vilken har inte gjorde.
Jag älskar mitt namn, Sofia. Vill inte byta haha! Men jag tycker Alma och Alice är 2 jättefina namn som skulle passa mig om jag nu inte hade gillat mitt nuvarande.
#25 Sofia är jättefint! Gillar Sofie också. Jag trodde du hette Tuulikki och var finsk. 🙂
#26 Tuulikki är mitt mellannamn, jag är halvfinsk🙂
Sofie blir jag kallad typ jämt av folk jag nyss träffat, haha. Tar några gånger av att jag påminner dem om att jag heter SofiA så blir det rätt sen😂Vet inte varför det blir "Sofie" så ofta, jag försöker tala tydligt när jag presenterar mig.