Semester
Hur lägger ni er semester ni som har det.
Tidig ,sen delar ni upp den .Får ni den tilldelad eller kan ni välja?
Stolt ägare till tre La permer
Midsommarveckan har jag tagit ut, har valt själv
Jag kan numera välja vilket känns lyxigt. Jag brukar ta samma veckor som min man som antingen har tidig eller sen semester . I år blir det hela juli.
/Maria
Jag måste anpassa mig lite. Ta semester då det är lugnare på jobbet. Det är bara jag på mitt jobb som kan mitt arbete (okej, chefen också, men han vill inte göra mitt jobb) så det ställer till det om jag inte är där då det är mycket att packa/skicka iväg eller produkter som behöver monteras. Men jag tar fyra veckor sammanhängande semester. Sparar en vecka till senare.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Mina första år som egenföretagare hade jag ingen semester alls. Nu är det min andra semester o tar 4 v på industrisemestern. Hade inte varit svårt att jobba de veckorna med bara pensionat hundar. Ska jobba midsommar helgen.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Vi är 6 personer på min avd och helst ska kontoret alltid vara bemannat, men det blir 2 dagar v 30 som det inte är någon på plats. Chefen har godkänt det och själv tagit på sig att ta alla ev samtal den dagen. Jag är ledig månad och fredag v. 26-27, så då får jag långhelger. Sen ät jag helt ledig i 4 v. Och så börjar jag med 2 tredagarsveckor innan allvaret börjar på riktigt. Vår verksamhet går ner i tempo ordentligt under sommaren så oftast har man för lite att göra om man jobbar 5-dagarsveckor mitt i högsommaren.

På den tiden jag jobbade hade vi styrd semester. Ett år fick jag och min partner bara en vecka gemensam semester då vi jobbade inom vården båda två.
Numera har jag alltid/aldrig semester. Det beror ju på hur man ser det.
Jag har styrd semester. Juni, juli aug -som rullar på 3års schema.
I år är det juni - kass månad att vara ledig tycker jag, då vänner o bekanta jobbar. Jag har delat upp och tagit 2 v i maj, 2 v i juni och sen 3 v i december - jag har jobbat mycket extra och har komp-tid att ta ut oxå.
Blir ledig över midsommar men firar inte nån storhelg - helt enkelt för att jag inte är intresserad. I Lysekil är det alltid cruising på midsommardagen och stan är knökfull m bilar - det e kul att ta en promenad och se välvårdade äldre bilar - har sett bilar från 20-talet - hur coolt som helst.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

#7 Låter trevligt att kika på gamla fina bilar.
Sökte semester under de veckor som pendeltåget är avstängt i sommar fick alla beviljade utom första så det blev 4veckor i slutet av juli och början av augusti och sedan tar jag ut 2veckor sept-okt då jag har en resa inbokad till kreta