Kan du sjunga?
Jag kan inte sjunga och det är så trist. Jag hade tyckt det var så roligt att kunna sjunga.
Kan du sjunga? Alltså, låter det bra när du sjunger? När jag försöker sjunga så blir tonerna falska och rösten spricker, det låter riktigt illa.
Om du kan sjunga, sjunger du ofta? När då i så fall? Sjunger du kanske i kör? Berätta gärna om ditt sjungande. 🙂
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag har sjungit så länge jag kunnat prata i princip. Aldrig haft någon sångcoach dock. Jag sjunger nästan varje dag ^^ Det gör mig glad!
🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor
Jag själv tycker att jag sjunger åtminstone ganska bra, men det skulle nog inte en körledare hålla med om. Jag brukar sjunga när jag hör någon låt jag gillar, i radio eller i tv. Men i duschen sjunger jag aldrig 🤐😉
Jag funderar på att gå med i någon av stadens körer till hösten.
Jag sjunger, fast i bakgrunden. Min röst är väldigt ljus och olärd för att vara solo, jag är bara 15. Artister som David Bowie, Kate Bush eller körsång funkar för min röst. Jag brukar sjunga nästan varje dag när jag får ensamtid. Jag är väldigt blyg så jag har aldrig sjungit på en scene. Men jag går i en musikskola så vi har sång/musik varje dag. Jag brukar öva mest hemma med olika sångtekniker och skalor. Det är enklast att sjunga samtidigt som man t, ex spelar gitarr. Men det skulle vara kul att sjunga i kör!:)
Are humans real?👽👽👽
Vet inte. Men sjunger ändå 😄 Sjöng i skolkören. Vi hade uttagning för många ville vara med för att slippa lektioner.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Älskar att sjunga, sjunger gärna, men det blir tyvärr inte så ofta.
Ibland låter det OK -- ibland skrutt, men det gör så gott för själen. Och kroppen - man får bra hållning av att sjunga ut.
Jag tror man kan träna sig till att hålla toner, ta en chans, gå på ett körläger i sommar, gå med i en lokal kör. Sjung med i Youtubevideos, bara du sjunger. 🙂
Det påstods att jag sjöng bra när jag var yngre, själv vet jag inte. Jag tycker själv att det låter så där men eftersom jag inte kan sjunga ut ordentligt, då jag inte vill höras in till grannarna så vet jag inte längre hur det låter.
När jag försöker sjunga tyst, så spricker rösten och det blir falskt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag älskar att sjunga och har väldigt lätt för att komma ihåg texter av någon anledning.
Jag sjunger absolut inte bra och brukar göra det när jag är ensam. Numera när vi har ett litet barnbarn kan jag däremot få "härja fritt"😃
Jag var med några år i "Vi-som-inte-kan-sjungakören" och det var så roligt.
/Maria

Jag sjunger hellre än bra 😉
När barnen var små sjöng vi ofta barnvisor och ramsor.Numera blir det väl mer sällan att jag sjunger.
Stolt ägare till tre La permer
Jag tycker nog att jag kan sjunga. Har sjungit i kör i 8 år nu och det är så otroligt roligt. Jag är absolut ingen sopran så jag får hålla mig till låtar som ligger på altläge.
Vår körledare gör till varje sommar arrangemang (4 stämmor) till ett antal poplåtar sen bjuds vem som helst in att medverka. Popkören som den heter och som pågått i 5-6 år nu. Vi övar tre gånger sedan sjunger vi för publik. Två föreställningar en söndag i juni. Det brukar vara fullsatt i kyrkan vid båda gångerna. Detta är vansinnigt roligt. Det brukar bli runt 130-140 sångare.
Jag kan absolut inte sjunga och gör det bara ibland när jag är själv. Men det känns helt okej, har aldrig önskat mig en sångröst :)
//Jessie
Sjunger gärna när jag är själv - men det låter nog hemskt. Bilen är säkraste stället. Höja stereon och skråla med. Favoriten just nu är denna. Gillar även Vaya con Dios.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#11 Den där är så bra.
Fick mig att tänka på Tokio Myers cover av den låten. Fantastisk. Inget man sjunger med i kanske.
När jag var yngre sjöng jag hyfsat. Numera är det sämre. Och om man sjunger sällan blir det ingen träning.
Jag sjunger med i psalmer och sånt när jag går i kyrkan.
Jag kan inte sjunga. Brukar mest hota andra på skoj med att säga, om du inte aktar dig så sjunger jag för dig 😃
Jag var visserligen med i kyrkans barn- och ungdomskör när jag var liten, men det var nog snarare för att "alla fick vara med".😃
Har inte någon konstnärlig ådra alls, syrran tog rubbet i den vägen. Hon har varit musikalartist, dansös, målar fint, spelar flera instrument och så vidare, jag är totalt vilse i pannkakan.
Hade gärna kunnat sjunga hyfsat (nu är det bara hundarna som får höra mitt skrålande till bilstereon) och kunna rita lite mer avancerat än streckgubbar…😛
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag har väldigt lätt för att komma ihåg både text och melodi och gillar att sjunga. MEN det låter inte vackert😕 Sjunger när jag går på skogspromenader med hundarna, håller väl björn och varg borta åtminstone😃
Jag sjunger både när bara katten hör eller bland vänner och familj.
Älskar det. Sjunger hyffsat.
#16 Det händer att jag sjunger i skogen ibland ifall jag får en känsla att det finns vildsvin eller älg i närheten, att jag vill varna dom så vi slipper krocka med varandra. Jag är övertygad att om det finns djur i närheten så springer dom sin väg så dom är utom hörhåll. 😃
Jättekul att läsa om ni sjunger eller inte. 🙂
Jag kan också sjunga i bilen ibland, nynna med i någon låt. Lågmält, för att jag själv inte ska störas av hur hemskt det låter. Jag är ett hopplöst fall när det gäller att sjunga. Även om jag på något sätt skulle lära mig att sjunga rent, så är min sångröst alldeles bedrövlig. Min "pratröst" är det inget konstigt med, men börjar jag sjunga är det något som händer med stämbanden och det blir bara oljud.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag sjunger gärna och mycket. Både hemma för mig själv och inför publik.
Jag gick sång A och B i Gymnasiet. Då sjöng jag mycket, både på scen, i kör och i vardagen. Men efter jag slutade gymnasiet (estet musik) så sjunger jag allt mer sällan. Jag har gått ner från att ta drygt 2½ oktav till bara 1½ oktav.
Tyvärr har jag inte tid att sjunga "på allvar" annars hade jag gärna gjort det.
l'm back
Jag kan sjunga när jag är ensam men så fort någon lyssnar blir det falskt. Älskar att sjunga på vägen till skolan sen när jag träffar en kompis eller vem (även folk som bara går förbi) blir jag nervös och rösten blir falskt super pinsamt på musiken 😃
När jag var yngre gick jag på kör då sjöng jag och uppträdde (kungen skulle komma och lyssna en gång men jag stack innan han kom för han kom 45 minuter sent och vi stod utomhus i klänning i blåst och ösregn så jag stack)
Jag sjunger så fort tillfälle ges. Men inte om andra hör. Jag sjunger på promenader, i stallet, hemma, ja överallt.