Bilåkarmusik
Vad lyssnar ni på för musik när ni åker/kör bil?
Stolt ägare till tre La permer
Har radion igång för det mesta :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vinyl FM är det som går i vår bil
En period när jag jobbade (fast det kanske inte räknas) så lyssnade jag bara på Bandit Rock😃
/Maria
Radion. Vilken kanal beror på bilen 🙈 kass antenn
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#4 Älskar bandit rock. Vi får inte in det i bilen denna delen av blekinge :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Retro FM när jag är i Skåne, CD-skiva när jag kör långt. Fast på senare tid även CD-skiva när jag pendlar, hatar reklam…
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Jag lyssnar sällan på radion i bilen. Jag kopplar mobilen och lyssnar på ljudbok. Om jag ändå lyssnar på radion så är det P4. Får inte in något annat.
Beror på vem som är med i bilen. Är jag själv blir det Rockklassiker eller egen spellista (mestadels rockabilly eller äldre rock). Om mamma kör är det Vinyl FM eller någon av hennes CD-skivor. Är syrran med i bilen är det Mix Megapol, NRJ eller liknande musik från hennes spellista. Ibland Rockklassiker. Hon gillar inte mammas eller min musik, haha. Med brorsan (har två, men bara en jag åker bil med hyfsat ofta) är det Rockklassiker eller hans väldigt blandade musik.
Jag kan egentligen lyssna på det mesta, däremot blir jag galen på reklamerna om jag måste lyssna på radion för länge.
//Jessie
Jag lyssnar inte på musik i bilen längre, men jag gjorde det förr, oftast P4 eller P1, inga reklamradiokanaler för min del.
Jag gillar att fundera och planera saker när jag sitter i bilen och då vill jag helst inte ha något som pockar på uppmärksamhet. Jag avskyr skvalmusik i bakgrunden, ska jag lyssna på musik så är det vad jag gör, inget annat som att försöka koncentrera mig på trafiken 🙂
Som den bakåtsträvare jag tidvis är, så är jag nog sist på bollen när det gäller Spotify. har skapat egen spellista där och det är mycket 70, 80 & 90-tal. House, rock, hårdrock, disco, pudelrock och rock både på längden o tvären.. och är jag själv så agerar jag doa-kör och det låter fördjävligt men så kul 😃. Vet inte hur man delar spellistor men jag heter Mooniq på spotify oxå..ifall nån undrar.
Jag avskyr radio - klarar inte av att nån tjötar - det ska vara musik hela tiden.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Enda gången jag/vi lyssnar på musik/radio är när vi åker bil.
Frågade min man nyss och han lyssnar oftast på P1 och det är ju inte så mycket musik precis .
/Maria
I bilen det enda två radikanaler som går att få in här omkring med vettigt ljud d.v.s. Mix Megapol eller NRJ (Ja om man nu inte vill lyssna på P1, P2, P3 eller P4) eller lyssnar jag på något från Spotify eller en ljudbok.
Hemma har vi musik eller ljudbok på alltid (japp svag skvalmusik som tar bort att man lyssnar till alla andra ljud o undrar vad det var som lät) o då är det Guldkanalen för det mesta som går (Skånsk motsvarighet till Vinyl FM) o ibland Mix Megapol eller Spotify om jag verkligen vill lyssna på någon speciell musik o att det inte enbart tjänar som ljuddämpare eller så går en ljudbok. Här är aldrig tyst om det inte är något fel på bredbandet/wi-fi:n.
Rockklassiker till 90%, annars VinylFM eller P4. Vår ena bil är gammal så den är det svårare att byta kanal på medan man kör. Då blir det alltid rockklassiker, men i den andra bilen har man knappar på ratten så då blir del lätt att man byter emellan oftare.
Rock'n'roll, country och P4
Jag växte upp med att radion knäpptes på när man vaknade och stängdes av när man skulle sova, men ingen lyssnade egentligen. Jag lärde mig att avsky det eftersom det just tog bort annat jag kanske ville höra, eller att det störde mina funderingar.
Dock får jag ju säga att en och annan viktig nyhet hade missats om radion inte hade stått på, exempelvis när Dag Hammarskölds plan störtade 1961. Det var också via radion jag först hörde att president John F. Kennedy skjutits ihjäl och samma med Martin Luther King och senator Robert Kennedy.
Den enda nyhet jag kan komma ihåg att jag hört från just radion är när Palme sköts.
Numera när jag är ensam så älskar jag tystnaden. Jag vet inte hur jag skulle vara som bilförare men jag gissar att jag inte hade haft radion på.
/Maria
#18 Den nyheten läste jag i DN tidigt på morgonen. Jag minns det så väl för att jag varit blind ett helt år och plötsligt kunde se de feta rubrikerna på DNs förstasida.