Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 635 ggr
Maria
1

Vasaloppet

Är det någon här som åkt loppet?

Eller känner någon som åkt?

/Maria

JMW
0

Nix! 😃

Carmarino
0

Hade nog inte kommit över startlinjen ens. Håller med en tidigare kollega, som sa när Vasaloppet kom på tal "skåningar ska inte hasa på nederbörden". 😃

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

citytjejen
0

Har några kollegor som har åkt vasaloppet (dock inte i år) och det är otroligt imponerande! Det är dock inget för mig då jag inte gillar att åka skidor. Såg en glimt på tv idag från loppet och de verkar ha tur med vädret 🙂

/Christina

Totum
0

En av mina söner åkte några år. Från min lilla by är det 7 personer som åker i år och jag känner alla utom en.

Maria
0

Min farsa åkte vasaloppet 1980 och jag och morsan var med. Vi hade hyrt en husvagn för det var svårt att hitta boende.

Farsan hade vara tränat några vändor vid en stor äng vid vår sommarstuga så han var en glad optimist som fick bryta i Evertsberg.😃

Morsan och jag var i alla fall och såg målgången och det var en riktig folkfest.

/Maria

Farwuq
0

Jag vet knappas vad det är; här Skåne är det nog ett ganska begränsat intresse av vad som sker »där uppe.«

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Totum
1

#6 Tror inte att det är så väldigt begränsat intresse i Skåne som du framställer. Det är många därifrån som åker Vasaloppet.  – De tio största svenska länen i Vasaloppet 2015 är: Stockholms län 2 391 deltagare, Västra Götalands län 2 049, Dalarnas län 687, Skånes län 654, Jönköpings län 562, Östergötlands län 558, Uppsala län 552, Västerbottens län 525, Norrbottens län 403 och Gävleborgs län 373 deltagare. Tre år gammal statistik, men ändå en fingervisning. http://www.vasaloppet.se/nyheter/fakta-statistik-och-kuriosa-infor-det-91a-vasaloppet/

Carmarino
0

#7 Står det något om hur många av dem som fullföljer loppet? 😉

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Fransu
0

Nej, jag har inte åkt Vasaloppet och har inga planer på att göra det heller. 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

DesK
1

Vi åker Vasaloppet varje år - i sängen 😉😎

/Désirée

Maria
1

Haha, då har jag åkt många gånger i soffan😃

/Maria