Summan av 2017
Hur har ert år 2017 varit då ni summerar ihop det?
Har det varit ett bra år eller har det varit sisådär?
/Maria
Jag fick en liten dotterson 3 juli så mitt år har varit bra!
#1 Och jag fick en liten sonson 23 juli❤️ så det här året har varit bland det bästa i mitt liv.
Det fanns ju en period (för några år sedan) när jag inte trodde jag skulle få vara med så länge 😉
/Maria
#2 ❤️
Det måste ha varit en frukatansvärd tid för dig o din familj. 🌺
#3 Jag tror det var svårare för mina nära än det var för mig. Jag hade liksom förlikat mig med det hela så allt efter det är en bonus😉
/Maria
Fick en brorsonson 22 juni, och har haft arbete nästan hela året, så för mig har det varit ett bra år. 🙂
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
Både bra och dåligt som de flesta år. Mycket roligt har jag (vi) haft och en del har varit jobbigt. Värst var smärtorna som jag fortfarande har ett helvete med.
Jag har ett både tufft och roligt år ! 😀 Bakat som en ’tok’ från Januari till sista Mars , Sålt alla bullar på Loppis , haft det så kul med Vänner o syskon ! Pappa min bodde hos mig i början av 2017 , Vi åt och hade det mysigt ! Sedan har jag varit hemma hela sommaren , kopplat av! Tagit lite små trippar / kryssningar med vänner och syskon! Sedan äntligen fick jag den lägenheten jag Önskade mig , området är bara så toppen !! Njuter varje dag ! 😀🌺 Har börjat utbilda mig till kock/ kallskänka jag skulle ha gjort för längesen ! Mår bra nu! 😀
HH 🙂
Vi hittade och köpte äntligen ett hus på landet. Trivs så otroligt bra här. Idag när svärföräldrarna kom på besök sa dom att det är som att komma till lugnet när man kliver ur bilen för det är så tyst. Så är det verkligen. Det passar mig så bra.
Så för mig var 2017 ett bra år. 🙂
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Som Peter både bra och dåligt år med en närståendes plötsliga död, men även nya barn i bekantskapskretsen.
Många trevliga möten med nya människor och en hel del intressanta utflykter. Så de bra stunderna överväger dock.
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
Jag glömde en sak ! Min mamma gick bort i augusti , det va en jobbig period , Tur man har sina nära och kära som stöttat mig i sorgen ! 😀 Man får tänka på dem fina stunderna man hade med mamma. ❤️ #9 Beklagar din sorg! 🌺
HH 🙂
Det här året blev ett bra år. Efter 8 månaders arbetslöshet fick maken äntligen ett jobb. Det har verkligen blivit vår räddning.
Inte lätt att hitta jobb i dagens läge. Han jobbade nästan 20 år på en mjölkgård men fick sluta när ägaren tvingades sälja pga dålig lönsamhet. Sådana jobb blir färre och färre.
Här har det väl mest varit åt det dåliga hållet tycker jag. Inget speciellt positivt har hänt som kunnat vända på hur jag ser det.
Det har ändå varit ok, för det kunde varit 7 resor värre.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Min pappa gick bort nu i november men sorgen över honom var många år sedan kan man säga, så det har varit mest pappersarbete och praktiska saker.
/Maria