Färger
Färger är spännande och personligen så har jag haft olika favoritfärger genom livet så uppenbarligen kan man ändra sig😃
Vad gillar ni för färger när det kommer till kläder, inredning, bilar…och allt möjligt?
/Maria
Vad gäller kläder så gillar jag jordfärger. Brun, beige, grön, rost typ. Har också mycket svart. Hemma vill jag ha ljusa färger. Jag har varit med om det mörka 70-talet med orange och brunt och furu. Rys… Så visst har det ändrats mot hur det ser ut i hemmet idag. Jag minns en soffgrupp vi hade i furu med tyg i orange/brun/beige. Ha ha ja, det var ju snyggt då.
På kläder tycker jag om svart, mörkblått, brunt, gammalrosa och grått! När det kommer till inredning så gillar jag mörka färger, t.ex vårt sovrum har mörkbruna väggar och i de rum vi har gardiner så är det tjocka, svarta gardiner. Dock ska rummen ha bra belysning, gärna dimmer och ljuslister.
/Christina
Oj, ja det är ju bra att fråga om färger i olika sammanhang för det skiljer ju. På bilar till exempel, föredrar jag mörkröd metallic, men jag skulle ju inte sätta på mig ett par brallor med den färgen 😃
Byxor på mig är cargos i beige, grön eller svart färg. T-tröjor vilken färg som helst utom orange. Hemmet, väggar i någon mild grön eller gul färg, inte vitt och aldrig mörka väggar som bara käkar upp allt ljus. Innertaken ska vara matt vita, golven ljust trä. Köksbänkar ljusa, skåpluckor gröna, blå eller bruna, men inte mörka. Alla vitvaror ska vara som de heter - vita.
En sak som jag undrat över i hela mitt liv är hur många väljer gardiner över året. Jag skulle aldrig sätta upp mörka gardiner på vintern när ljuset ute är så begränsat, istället skulle jag använda de gardinerna på sommaren när man ofta behöver skärma av solljuset. De skira ljusa gardiner många använder sommartid är just vad jag skulle ha på vintern för att maximera ljuset.
#3 Haha, vi har precis bestämt att måla sovrummet mörkgrönt😃
Gardiner har vi inga så där blir inga problem med färger.
När det gäller kläder så har ju min man alltid kallat mig för "tant brun" eller"tant grön" men jag har börjat att försöka köpa lite färg de sista gångerna.
/Maria
Jag har säkert skrivit det förut men vår första egna lägenhet var helt rosa (gammelrosa) och min stackars man hade inte mycket att säga där🤫 Vi hade t.om rosa julgranskulor.
Idag när jag tänker tillbaka så kan jag inte fatta att jag tyckte det var snyggt.
/Maria
Jag gillar svart, rött, grönt mest och till viss del vitt.
Men vitt vill jag ite ha mycket, gillar inte allt "massavitt"stylen som fortfarande är modernt :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Färg är viktigt för mig, färg är känsla och inte en åsikt för mig. Jag behöver klara färger.
Jag har svårt för dessa vita bostäder, vitt och sterilt, för mig som behöver färg är dessa vita bostäder som att bo på sjukhus i en operationssal.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
I klädväg gillar jag grått, svart, mörkblått. Inte så färgglad av mig.. Tycker färger ofta är riktigt snyggt på andra, men är inte bekväm i det själv. Beror säkert på att jag är rätt blek och glåmig och det förstärks av färgglada kläder.
Jag är dålig på det där med inredning. Men jag vet att jag inte riktigt gillar när allt är vitt. Blir inte så hemtrevligt enligt mig, sterilt precis som aggeelin skriver.
På bilar är favoritfärgen svart. Finns många andra fina färger också, men svart är ändå favoriten.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Jag gillar färger men när det gäller kläder är det mest blått, rött och svart på jackor, jeans i blått och svart som gäller.
T-shirtar i alla färger inte så noga, bara inte ljusa när jag går ut, det är för avslöjande.
Mitt hem består av möbler från olika håll, andras flyttar och sådant som skulle kastas. Med andra ord ingen färg koordination alls.
Bilar i metallicfärger tycker jag är inspirerande, särskilt gillar jag mörkgrön metallic.
Gillar nog mycket som glittrar över lag på saker men det får inte vara pråligt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!