Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 532 ggr
Maria
0

Papperstidning?

Precis som rubriken undrar jag om ni prenumererar på någon papperstidning.

Främst tänkte jag på nyhetstidningar men även andra former av tidningar.

/Maria

[Rhonda]
0

Jag prenumererar på HJ o min gubbe på Östrasmåland (vilket jag inte läser)

Maria
1

#1 Är HJ Hemmets Journal?

/Maria

[Rhonda]
0

#2 Ja.

Fridaaaa
0

Nej :) Dyrt tycker jag numera

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JMW
0

Inte här heller. Vi kan ju läsa lokaltidningen på nätet. Veckotidningar intresserar inte mig.

Maria
1

Vi prenumererade flera år på GP (Göteborgsposten) Den ska komma före  06 på vardagar och före 07 på helger men det funkade sällan.

Jag fick pengar tillbaka, ungdomsrabbat😮 och gratis förlängning av prenumerationen men vad hjälpte det när den aldrig kom i tid.

Ibland kom tidningsbudet precis när vi skulle gå till jobbet.

Man vill ju inte läsa en morgontidning på kvällen så vi gav till slut upp. Jag saknar pappersformatet ibland.

/Maria

[PeterTM]
0

Vi har UNT, alltså Uppsalas morgontidning, den ligger i brevlådan 04.30. Vi har också Allers, men enbart för korsordsbilagan, själva tidningen är bara fånigt trams tycker både frugan och jag. Ett tag hade vi Hemmets Journal för korsordsbilagan i den, men vi tyckte att den var ännu tramsigare än Allers.

Maria
0

Jag hade en period Hemmets journal tror jag det var. Mest också för korsorden men jag fick visst en halsduk också😉

Vi prenumererade länge på "Illustrerad vetenskap" men tröttnade då det var mycket om rymden och det tycker jag är ganska trist.

Nu har vi "Världens historia" istället. Det är bra tycker dag.

/Maria

[PeterTM]
0

Javisst ja, glömde att sonen har Illustrerad Historia och dottern har någon hästtidning. Nättidningar är väl bra, men jag blir galen av all förb … reklam.

JMW
0

#9 Jag har ingen reklam i nättidningen. Adblock.

[PeterTM]
1

#10 Ja Adblock är ju bra, men om man vill stödja iFokus ska man inte ha det 😉

JMW
1

#11 Man kan avaktivera den på denna sidan t ex.

Mirinda
0

Jag prenumererade länge på DN (Dagens Nyheter), men sade upp den när jag fick betala allt mer för en allt tunnare tidning. Men jag läser den fortfarande, eftersom grannen prenumererar och jag kan läsa hennes tidning när hon är klar med den. Inte minst gillar jag att lösa korsorden.

Jag läser lokaltidningen också, för att få reda på vad som händer i närområdet. Men den kommer gratis i brevlådan en gång i veckan, så det behövs ingen prenumeration.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Fridaaaa
0

#11 "vill man" kanske inte alltid handlar om vilja utan annat.
Jag har adblock i pga andra sidor, plus ifokus

[PeterTM]
0

#14 Nä det är klart att man är fri att välja, men för mig känns det viktigt att stödja det här nätverket och jag har inte en susning om hur man ska göra för att inte ha Adblock aktiverat på en viss sajt. Därför har jag inte Adblock.

Fridaaaa
0

#15 Ja helt klart viktigt, om man kan :) 
Man kan avaktivera det på enskilda sidor om man vill :) 
Jag måste ha adblock pga andra sidor.

JMW
0

#15 Man bara klickar på Adblockikonen uppe till höger (i alla fall på min dator)och väljer att avaktivera. Enklaste sättet.