Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-Àr-fritt-vÀl-valda-ord
LĂ€st 483 ggr
Maria
0

Sjunga

Jag kan verkligen inte sjunga men jag gillar att sjunga😃

NĂ€r sonen var liten och jag frĂ„gade om jag skulle sjunga en stump sĂ„ sa han, vĂ€luppfostrad som han var -Tack i alla fall.😉

Min man brukar rynka pÄ nÀsan sÄ numera Àr det bara katterna som fÄr höra min stÀmma.

Jag var med lÀnge i "Vi som inte kan sjunga-kören" i Annedalskyrkan men vÄr fantastiske körledare dog.

Tycker ni om att sjunga?

/Maria

Maria
0

HÀr kommer lite minnesord om vÄr körledare Jerker Lejon.

http://vitidningen.episerverhotell.net/templates/PrintPage.aspx?id=11314

"Jerker kunde fĂ„ en grĂ„sten att sjunga" Jag kĂ€nde  mig lite trĂ€ffad dĂ€r😉

/Maria

Karmatarerskanise
0

Jag Àlskar att sjunga och kan sjunga hyfsat. Sjunger mest hela tiden.

[Rhonda]
0

Jag gÄr omkring o sjunger halva dagarna. Det gjorde bÄda pappa o farfar med. Det som Àr konstigt Àr att om jag hör ett ord eller en meningen sÄ börjar jag spontant sjunga en lÄt som har just det ordet /den meningen i sÄngtexten. Min son Àr likadan.

Maria
0

Jag har alltid beundrat mÀnniskor som kan sjunga och som Àr musikaliska.

Jag genomled 6 Ärs privatlektioner i piano som liten innan man fattade att jag totalt saknade talang haha.

Senare började jag av egen vilja spela gitarr men idag kommer jag bara ihÄg enstaka ackord.

Jag fĂ„r nog acceptera att jag bara Ă€r en hĂ€ngiven lyssnare.😃

/Maria

tlover
0

Älskar att sjunga och sjöng enligt min sĂ„nglĂ€rare och de som jag gjorde uppsjungning för (prov nĂ€r det gĂ€ller musik) bra, iallafall inom det min röst passade till (musikal, visor och andra mer berĂ€ttande stilar).

Nu Ă€r det dĂ€remot mer Ă€n 10 Ă„r sen jag sjöng pĂ„ scen, bĂ„de i kör, som back up och solo sĂ„ jag tvivlar att jag kan ta 2œ oktav lĂ€ngre men min dotter gillar dĂ„ att sjunga med mig.

Ibland önskar jag att man hade tid att vara med i nÄgot band men den tiden har man inte. Dessutom Àr det aldrig sÄngare som söks till band utan alltid tex basister eller trummisar och det Äret jag gick trummor Àr vÀl snarare 15 Är sen sÄ det ska jag inte ge mig in pÄ igen

l'm back

JMW
0

Jag sjunger nog inte sÄ jÀttemycket hemma men jag sjunger i kör. Har sjungit i kyrkokören i 6 Är och det Àr sÄ roligt. Just nu övar vi för ett julspel 18 december. Vi sjöng nyligen vid 1:a advent.

Totum
0

Jag sjunger ofta och gÀrna. Inför publik emellanÄt.

[PeterTM]
0

Jag kan inte sjunga och min fru Ă€r om möjligt Ă€nnu sĂ€mre, men vi har en liten sĂ„ngfĂ„gel i familjen, vĂ„r dotter Ă€r riktigt duktig đŸ™‚

Maria
0

#8 DĂ„ har hon inte Ă€rvt det frĂ„n mamma och pappa i alla fall😉

/Maria

[PeterTM]
0

#9 NÀ verkligen inte. VÄr pojke spelar trummor, men sjunger inte. Jag Àr nog den mest tonsÀkra i familjen, men min musikalitet Àr inte odlad, sÄ jag har inga "företrÀden" annat Àn att jag kan spela kromatiskt munspel hyfsat.