Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 439 ggr
Maria
2016-10-15 14:30
0

Väskor

Eftersom min högerarm fortfarande är ganska obrukbar och jag börjar jobba på måndag så kom jag på att jag kan inte ta på min ryggsäcken själv så jag måste köpa någon form av axelremsväska i morgon.

Jag har en så fin läderryggsäck som är handsydd så jag vill inte lägga några större pengar på en väska som jag förhoppningsvis inte ska ha så länge,

Den behöver vara mellanstor. Jag ska få plats med plånbok, mobil, min lilla väska med nödvändiga prylar som en scweitzerkniv och kompass😃 Vantar och ett litet paraply.

Har ni något förslag vart man kan hitta något liknande. Sportaffärer eller? Som har söndagsöppet😉

Jag själv är blank på idéer.

/Maria

Zadeira
2016-10-15 14:34
0

Köpte min axelremsväska, som eventuellt är lite större än du behöver, på Stadium. https://www.stadium.se/sport/vaskor/120142001/revolution.one-strap.black

Maria
2016-10-15 14:36
0

#1 Kanske i största laget men det var bra att höra att du köpt den i en sportaffär för de stora butikerna brukar ju ha söndagsöppet.

Tack

/Maria

[PeterTM]
2016-10-15 18:14
1

Jag avskyr att ha mer med mig än vad jag kan ha i fickorna, men ibland måste jag ha en axelväska, exempelvis när jag åker till dialysen. Jag hade en Kipling i 17 år, köpt på Femman i Göteborg 1998, men sedan tog den slut. Jag sökte en ny likadan, men Kipling hade förändrat (läs "kraftigt försämrat") sina axelväskor så att de inte alls passade mina krav. 

Köpte en liknande Carnol Active förra året, men jag är riktigt missnöjd med den. Den är för liten, har alldeles för små fack som inte rymmer det jag vill ha i väskan, sidofacken är så trånga att jag inte får ner fingrarna och det innerfack som finns i väskans stora utrymme går inte att försluta, så jag får alltid ner handen i det facket istället för det stora. 

J_ _ _ a skitväska, ursäkta min dåliga franska. Så … jag hänger på Marias tipsförfrågan. Huvudbeskrivning, axelväska med så många fack som möjligt men alla måste gå att försluta. Storlek ungefär 30 x 30 x 10 😉