tips på sysselsättning?
Hellu.
Kanske fel ifokussida för det här, men jag skulle vilja ha tips på olika saker, trix eller övningar som kan vara roliga att lära sig och kunna. Något man kan sysselsätta sig med helt enkelt, det behöver inte vara någonting man har nytta av. Det ska helst vara gratis och gärna något man kan göra utomhus, men är inget krav.
Det ska helst vara någonting som är enkelt att lära sig, i alla fall grunden, för jag ger tyvärr väldigt lätt upp om det inte fungerar, och mitt tålamod är inte det bästa.
Det enda jag kan komma på är att cykla på en enhjuling, jonglera och gå på lina (cirkustema🤪). Men det kan även vara mer "normala" saker som att jogga..
eller nått.
Har ni några idéer? och om inte, vet ni någon annan sida på iFokus där frågan skulle vara lämplig att postas på?
"The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
but in developing the capacity to enjoy less."
Att lära sig att spåra är spännande och nyttig kunskap (blir man riktigt duktig kan man bli till en stor hjälp för tex missing people eller liknande organisationer).
Lära sig ätbara el medicinska växter behövs det inte mer än en lånad bok på biblan oftast och det är riktigt spännande.
Vandra i skog och mark kan ha massa saker man kan lära sig om också (läsa karta, göra eld, bygga bivack, nödkunskaper för överlevnad etc). Det finns mycket av detta som man kan lära sig utan att det behöver kosta multum (mycket som marknadsförs som måsten är ofta överflödigt) en kniv, snöre/tråd och något att bära vatten i är bra att ha däremot (dessa tre är ganska svåra att improvisera).
Att lära sig att göra eld kan vara allt från riktigt enkelt till sådant som kräver mycket studerande och flera timmars arbete och det kräver sällan något dyrt.
Det är vad jag kommer på på rak arm.
l'm back
Geo caching