Aprilskämt
Har du blivit lurad idag? Sett något roligt aprilskämt i tidningen eller annan media? Berätta!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har tittat lite på aprilskämt i tidningarna och har stött på 2 säkra hittills:
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.3043820-skyskrapor-ska-byggas-i-slottsskogen
http://www.vf.se/nyheter/torsby/vi-kan-losa-varldssvalten%E2%80%9D 
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Nej, jag litar inte på någon idag ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nä än har jag inte blivit lurad😃
Arbetarbladet om nya skolmaten:
"De stora temaveckorna blir av i november, december och i januari, "de tre stora M:en" kallar Pierre Rivoire veckorna – Mårtengåsveckan, Missväxtveckan respektive Midvinterblotsveckan.
_. . .
_
– Det blir veckan med stort M, utan tvekan årets höjdpunkt. Under Mårtengåsveckan blir det förstås gröt, svartsoppa och gås – också det en riktig höjdare för barnen.
Under Missväxtveckan ska de som led under missväxtåren på 1800-talet hedras och då står barkbrödet och gröt gjord på lavar i fokus.
– Lite tråkigare för barnen men så var inte heller missväxtåren någon promenad i parken direkt, avslutar Pierre Rivoire."
Inte än! 👋 Fast de har ett bra skämt inne på Pensionärer iFokus!😃
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
TV 4 sa i morse att man skulle kunna sända foton till SOS Alarm och kunna chatta med dem.
Jag var förbered på GP så jag letade och gissade att det var artikeln om skyskrapor i Slottsskogen.😃
/Maria
Här var det om insekter som skolmat. Rätt roligt!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
En kille på en säljsida på Facebook lyckades lura ganska många. Det var blandade reaktioner på det, några skrev till och med att dom skulle anmäla fast dom flesta skrattade nog :) Han skrev att han hade blivit lurad på 1000 kr av… (länk). Tryckte man på länken kom man till sin egen profil :o
Mvh Maja
Medarbetare på Guldhamster iFokus