Något gott
Mina katter är tvärtom. Kommer farande som galningar när någon av oss kommer hem för då vet de att det vankas godis.
Så fina de är Anton och Hugo❤️
/Maria
Ja välkomst kommittén har jag också när jag kommer hem
Då attans vill dom ha mat och godis😃
Speciellt Anton han är en riktig gottegris😂
Tack Dom är nästan nyborstade,, Kämpade med Hugo i går en hel kvart sen Anton en halvtimme
Ja det är mycket fluff i de pälsarna haha.
/Maria
Ja jag kan inte bada mina mera, Gör de inte Rena tortyren för Hugo,, Rädd han ska få hjärtinfarkt
Så jag använder torrschampo till dom nu,,
Anton helt okej men han började göra likadant som brorsan,
Så blir de kamma igenom,, Kommer där tovor så klipper jag bort de eller tar rakapparat som jag har tar bort de
Sen borstar och spraybalsam
Min Lorentz som dog för cirka 3 år sedan var ju en långhårig huskatt med jättemycket "fluff" Han var så rädd för vatten så jag kunde bara borsta och så fick jag klippa så gott det gick med sax. Han fick riktiga "dreads" vid benvecken.
Han var livrädd för allt som lät också så rakapparat var inte till att tänka på.
/Maria
Ja jag förstår dej maria.. Hugo gillar inte att man borsta eller kammar äns,
Har en granne som berättade för mej att deras långhåriga katt går inte att bada eller kamma.
Så hon lämnar in sin hona en gång om året få rakat henne,,
Haha.
Jag klippte ner Lorentz päls med sax varje sommar och det blev ju inte så snyggt precis. Han såg ut som han fått skabb eller liknande. Jag fick göra det i omgångar så det tog 3-4 dagar ungefär.😃
Han verkade däremot gilla det och blev väldigt sprallig ett tag.
/Maria
Ja tänk dej varmt och tjock päls,, Anton har världens tjockaste päls,, Jösses Hugo har tunnare päls de är jag glad för tanken på att han inte vill bli kammad
Haha jag kan se Lorentz framför mig De kommer nog bli så med mina med, Kommer klippa dom har en rakapparat som jag köpte på ÖB
Mina skriker efter godis hela tiden. Jag är så trött på detta skrikandet för de ger sig inte förrän de får Dreamis eller tonfisk. Sen är de tysta i någon halvtimma och så börjar de igen!😕
Vet att jag får skylla mig själv som skämt bort dem men det är svårt att sitta och smaska själv på något gott och så får de inget. 😇
När de gäller borstning, båda är korthåriga och vanliga husisar, så skulle jag kunna sitta hela dagen och borsta och de skulle njuta hela tiden!🙂
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vårt ena marsvin Dumle är en riktig tiggarprins. Han hänger över burkanten och skriker: "Gurka, jag måste få gurka, annars dör jag!", så fort någon gör något på skärbrädan eller prasslar med en plastpåse. Ofta chansar han när vi öppnar skafferidörren också. Mest utsatt för tiggeriet är min sambo, som är den som skämmer bort pälsbollarna mest. Det är god-morgon-gurka, komma-hem-gurka, godnatt-gurka och allt-möjligt-gurka.😃 Fast jag får väl erkänna att jag sticker åt dem både gurka, persilja och basilika rätt ofta jag också.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Marsvin är bra på att skrika efter gottis och trevliga husdjur är det :)
När jag ska gå till jobbet ser Maxen det och då får han lite gott av mig - nu får han en sån där "pinne", eller rättare sagt en liten bil av en pinne.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hugo verkar ha ett stort djurintresse och vilja att allmänbilda sig. Katten jag hade när jag var yngre var totalt ointresserad av TV:n, utom en gång. Det var en film om skator. "Pica pica" hette den. Hon satt klistrad vid apparaten hela filmen - den var rätt lång. Det måste ha varit ljudet som fascinerade henne så.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#14. Självklart intressant när det är katt-tv, för en gångs skull på datorn!😉
Måste jag testa på mina också!
Mina katter väntar inte på något gott. Vänta är inte ett kattord. Nu och genast är kattord. 😃
#16. Så sant som det är sagt!👍
Haha precis som mina,, Anton han säger till när han vill ha
De är rätt ofta de. Gäller ha hemma
Köper billigt på Lidl där det är 10 stänger för 15 kronor,,
Köper jag en hel del Sedan även på arken zoo också..
men jag har ju bara min små katter skämma bort
# 18 Det har jag också och de blir det vill jag lova!
Man har lärt sig deras kattröster hur dom vill ha.. 😃
Ja, vissa ljud kan jag men vad är skillnaden mellan:🤔
Öppna balkongdörren, det sitter en stek i björken.
Öppna sopskåpet, jag hörde en spindel där inne.
Vakna matte, någon har gjort korv i våra kattoletter.
Vakna matte och dra upp persiennen, en stek flög förbi fönstret.
Matte, sätt på Öresjöjuicen i badrummet. (Badkarskranen med vatten från Öresjö.)
Matte, jag bad om karameller inte tonfisk.
Matte, måste du stänga balkongdörren, det är bara -12 grader ute?
Matte, öppna balkongdörren jag glömde nosa på ett löv.
Varför ligger det tonfisk i skålen, jag vill ha räkor.
Matte, varför har du inte torkat upp kräket på mattan efter dig?
Och så vidare…..
Men vi älskar våra pälsklingar ändå eller hur?😉
Min äldste slår på glödlampan som hänger lös inne i lampkupolen i köket och det får mig att hoppa ur sängen.
😃Dom är väldigt kloka våra djur
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tarotstollan jag hittade Youtube film till katter som han tittade på
Denna filmen tittade Hugo på försökte fånga fåglarna
Tackar! Skall se om jag får dem till att titta senare. Försökte nyss men tror att den lille är för uppstressad nu och den gamle ligger och sover.
# 25 Har en liknande med fågelläten och fåglar på en den störste lunsen var uppe vid TV och krafsade på den.
Tack och lov sover mina på nätterna och de har kattlucka i altandörren då jag är vaken.
Ja mina sover sött också på natten. Hugo har en egen kudde sidan om mej. Anton ligger på datorstolen.