Snart Påsk
Snart är de påsk igen,
Och i år är det en hel del just den helgen,
Långfredag är även voffeldagen
Sedan lördag och söndag ska vi
ändra på klockan det blir
Sommartid,
Har för mig de. Eller är jag helt ute och reser?
Vad ska ni göra under påsken?
Firar inte påsk så inget speciellt :) Är på praktik skärtorsdagen, vet inte om de ska hitta på något speciellt då :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja Vi firar inte direkt påsk heller i vår familj, Men vi träffas och äter gott, inte så som förr när man pyntade städade hade sig,
I år är jag ledig helgen men jobbar långfredan annandag påsk.
Jag ska inte göra något särskilt i påsk vad jag vet, bara ta det lugnt och äta lite gott. 🙂 Kanske jag gör iordning ett påskris.
U R us
påskris har jag slutat med Choklad, Bara på jobb vi pyntar för dom gamla,,
Men de är mysigt med påskris,, kanske ska fixa de.
Hmm får se kanske Hugo och Anton tycker om att tugga på de då,,
Vi ska ut och resa lite! 😍
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har inte ens fått ner julgardinerna än och så börjar ni snacka om Påsk….😮
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Härligt agge vart ska ni åka någonstans?
Ja tarotstollan de är snart påsk om två veckor😃

Om två veckor?
Jisses det är då jag brukar pilgrimsflyga till Turkiet.. vet inte vilken högtid det är men varmt och soligt iallafall.. oså vin o mat förstås.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Härligt Zepp sol och värme
Jag ska jobba under hela påsken. Eller ja, har påskdagen ledig, men påskafton och annandagen jobbar jag dygnspass, så blir inte mycket till firande för min del.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Firar inte direkt påsk men jag ska jobba några av helgdagarna och vara ledig helgen. Kommer i alla fall åka till minneslunden och tända ljus för nära och kära.
Vi ska åka till Öland. Min man ska göra ett uppvisningshopp (fallskärm) med en kompis i något sammanhang så då passar jag på att följa med så blir det en minisemester. Har aldrig varit på Öland så det ska bli kul!
/Christina
Jag ska äta massor av god mat och godis, såklart!🥳
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Vi firar inte särskilt mycket numera. När sonen var liten så var det däremot mycket mer med påskpyssel och pynt.
Vi äter ofta påsklunch med Janssons bland annat.
Jag minns en gång för längesedan när jag köpt så vackra Påskris och hade flera stycken i vår stora lägenhet då. När jag kom hem från jobbet så såg det ut som kuddkrig för katterna hade haft lajbans😃
Jag var mest rädd för de smala ståltrådarna i fjädrarna men katterna hade klarat sig.
/Maria

Denna påsk ska jag fira med båda mina söner och familjerna, härligt att få rå om dom alla🙂
#15. 😃 Känner igen det där med kuddkriget, för inte prata om vått soffbord, halva soffan och mattan under bordet! Det är därför jag inte pyntar till påsk längre och dessutom har jag ju julsakerna uppe så länge att jag inte orkar dra fram allt påskpynt och börja om på nytt när jag äntligen fått ner julpyntet!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vi ska inte åka någonstans men väl var hemma och göra lite arbete ute i trädgården så att det blir vårfint. Vi firar inte heller påsk på något särskilt sätt och definitivt inte med att sätta fjädrar i något ris med 4 katter i huset 😃. När jag var barn så fick man inte göra någonting på långfredagen och det var bara tråkigt på radion.
Vi brukar gå i kyrkan, äta god mat, hälsa på mina föräldrar etc. men iår kanske jag ska operera magen strax innan påsk (beror på ifall operationskoordinatorn hittar en tid) så ev. ligger jag väl och har ont under påsken.
Kommer vara hos mina föräldrar på påskafton, Firar inte direkt påsk Men äter gott har trevligt, Jobbar jag så jobbar jag Men i år är jag ledig lördag söndag..

Det e därför jag flyr landet under påsk till ett muslimskt.. de firar inte påsk.. dvs de håller inte på med sådana tråkigheter!
Annars så är Jesus en av deras främst profeter.. även om deras version lyder lite annorlunda.. främst hans födelse.
# 21 Nu kan du väl göra vad du vill här i Sverige. I Norge är det värre det är stängt allting så då tar norrmännen in på hotell. Såvida de inte åker till Sverige för att handla och ta en svängom.

Sure.. om man vill handla.. fast jag föredrar sol, vin och värme och gå i kortbyxor!
I Norge är man de sista Nordiska talibanerna.. gamla regler och rätt dålig mat.. de får inte ens lunch på jobbet!
Och jag kan lova dig.. maten i Turkiet är fantastisk i jämförelse med Norge.
Och när de börjar tjoa i minareten så är det dags att göra sig i ordning för kvällsmaten som brukar vara en timme efteråt.
# 23 Akta dig för Turkiet och att gå för naket klädd. Du ser och hör väl vad som ser på TV? Jag vill inte höra att du omkommit i en attack mot turister. För vem ska jag då käbbla med? 😃
Vi ska plocka ris i helgen och fara till graven och pynta. Kanske något ris på farstun med. Till Påsk blir det mat på lördagen. Våffla på långfredagen istället för ölsoppa. Är ju våffeldagen.