Fryser!
Kallt inne och kallt ute!
Hur har du det?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Mitt element kan antingen bara vara på max (som är döhett) eller inget alls (som gör det kallt) så just nu är jag dövarm, kommer vara kall om 10 minuter 😂
Har -13 ute och värmefläkten står på i vardagsrummet
13 grader inomhus, så har dubbla stickade tröjor och två hundar under täcket här i soffan.🥶 Borde starta en brasa, men då måste jag gå ut och hämta ved. I-landsproblem.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det drar från fönster ventilerna, har 4 st. i lägenheten. Det ligger på ca 21 inne i köket men jag sitter i vardagsrummet och här kör jag värmefläkten med jämna mellanrum. Fryser ju mer när man sitter still och inte rör på sig.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
😕 🥶
Jag avskyr allt vad vinter heter, sedan barnsben.
-4°C här hos mig och det ligger något ondskefullt, hotfullt och vitt - som är komprimerat till halkig is - på marken.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Vi har det ganska behagligt. Vi har ju öppet nu till uterummet som angränsar till vårt kök och vardagsrum som "går i ett" Där kan katterna gå ut i trädgården. Trots det så har vi nu 23 grader inomhus men vi har eldat om kvällarna i kaminen.
/Maria
#5 Om du har -4 utomhus hos dig är jag avundsjuk, vi kan byta så du får mina -13 istället 😛
Ja om luften är torr och står stilla - då hade jag gärna bytt med dig - så är det nämligen inte här hos mig i södern.
Här är hög luftfuktighet, och mindre trevligt.
😕
13.6 grader i datorrummet. Helt perfekt.
-4 i fuktig luft känns som -20 i torr luft.
Det stämmer nog fint.
👍
Jag är så lycklig för vår nya kamin. Vilket lyft.
Jag minns när sonen var ung/liten och vi fick en lägenhet i ett gammalt hus i Frölundaborg i Göteborg. Vi hyrde övervåningen på en gammal villa byggd 1906. 130 kvadrat med öppen spis.
Då kom vi från en tvåa på 58 kvadrat där vi bott med alla våra djur också.
Jag minns första natten jag skulle upp och kissa…jag tyckte jag gick och gick och gick😃
Men det bästa var ändå att vi kunde elda. Så härligt.
Det näst bästa var det stora skafferiet som var ett eget utrymme vid köket med köpmansdisk och mängder med förvaring.
/Maria
👍
Kallt ute är det men här inne är det 21-22 grader. Vi har turen att bo i en lägenhet (på bottenvåningen) där det aldrig är för varmt eller för kallt, väldigt skönt!
/Christina
- 3 C utomhus i detta rum där vi eldar i kakelugnen har vi + 30 C i övriga huset + 23 C. Inget drag från några fönster.
Just nu är det - 9,9 här!
-6 ute, men appen i mobilen säger att det känns som -13. Blåser en del.
Inne är det rätt kallt också, har legat i sängen en bra stund och börjar få upp värmen nu🥶 Bor i ett gammalt hus så det drar nog lite i fönstren.
-4ºC som är ca 25ºF
😃
Ute är det nu 8,4 minus.
Vi har 23,6 i kök/vardagsrum men i sovrum och andra ytor är det kallare.
Vi har fjärrvärme och numera kamin.
/Maria
-16😮
Fy…
#20 Ja, och varmvattnet är slut. Pappa som brukar fixa saker som krånglar är självklart på Gran Canaria…😭
Ska ut och rasta hunden ordentligt, i kylan. Och så blir det ingen varm dusch när man kommer in. Huua!🥶
#21 Jag hoppas att du fått igång varmvattnet igen och att temperaturen stigit lite hos dig också. (Här är det precis -10 nu. Men det var mindre kallt på dagen.)
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Här är just nu - 0,9. Var ute på balkongen och höll på att ramla då det hade frusit på och jag hade bara sockor på mig. Dessutom så snöar det igen!
Kallt, eldar ofta nu. Sambon tycker inte det är kallt men jag vill ha mer värme ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#22 Varmvattnet är igång! Men det har blivit kallare ute, kommit mycket snö under natten. Jag och hunden älskar snö så det är lugnt för mig!😃
Vi får plusgrader den kommande veckan, kanske +6°C.
😃👍
👍