Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 602 ggr
[GunillaSF]
2

God morgon 29 September

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon ! Tisdag och jag är ledig. Det blir trädgårdsarbete för min del. Plockade in årets skörd från mitt endast treåriga äppelträd häromdagen. Är glad och nöjd för de ca 50 frukter jag fick. (Se bild)

[Hästhoven]
0

God morgon! & härlig bild, nu blev man sugen på äpplen 😍

[peter54]
0

God förmiddag 🙂

Vad roligt, nu fick vi två trådar idag också för att den andra fått fel datum av misstag 😃

Gunilla, vad är det för sorts äpple?

flisan708
0

God förmiddag!!! Ledig dag!! Underbart!!! Hittills bara slappat och pratat med en väninna på telefon. Känner jag behöver det, det har varit full fart på jobbet de sista dagarna och hjärnan har varit tvungen att vara allert hela tiden. Till kvällen blir det vävstugan!! Ska bli trevligt!!!

[GunillaSF]
0

#2 Oj, fanns det redan en tråd?! det missade jag! Äpplet heter Silva, Peter. Söta och goda. Trädgårdsmästaren där jag köpte trädet sa att det var ett problem med den sorten och det var att det kunde bli väldigt mycket äpplen på det när det är fullvuxet! Upp mot 350 st sa han. Inte tycker jag det skulle vara något problem med så många. Mina barn o barnbarn vill säker vara med och dela så jag blir nog kvitt dem ;-)

[peter54]
0

#4 Roligt med träd som ger mycket. Vi har tre träd, men blomningen skedde när det inte fanns några pollinerande insekter, så vi har fått kanske 30 äpplen totalt i år.

När jag bodde utanför Hammerdal jade vi inga äppelträd alls, så jag ympade Lobo på en rönn och det funkade. Efter tre år hade grenarna vuxit såpass att det blev äpplen på rönnen.

[GunillaSF]
0

#5 Vad roligt att ympningen funkade. Häftigt!

Carrosh
0

God morgon! Här blir det lite städning idag, när jag vaknat till lite. Ska dricka mitt morgonkaffe här och sen hjälpa sambon förbereda lite middag (för min del frukost/lunch) nu när han kommer hem.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

stina63
0

Godkvälls

hehe två trådar idag med., Har jag inte sett,. ja dubbel morgonhälsning.,
Jobbat färdigt för idag.