Smink
Brukar ni sminka er varje dag?
Själv så sminkar jag mig bara när de är fest man ska ut,
När jag har stressiga perioder så ser jag extremt trött ut, vilken i sin tur bidrar till att jag känner mig trött. Så just nu sminkar jag mig med mineral foundation varje dag när jag till skolan eller in till stan. Men det syns ju inte.
Annars sminkar jag mig bara när det är något speciellt.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Eyeliner och läppstift, mascara i bland, ögonfransarna duger ändå.
Jag sminkar mig när jag har lust mer eller mindre. Kan gå på fest utan att sminka mig men där gör jag helst det för jag känner mig alltid lite fräschare med smink.
På jobb om jag sminkar mig så är det endast mascara egentligen.
Följ min viktresa med LCHF på min blogg http://from88kilo.wordpress.com
Numera nästan aldrig men härom veckan fixade jag till ögonen lite med mascara och min arbetskamrat sa att jag såg ovanligt pigg ut😃
Jag kanske får fortsätta med detta.
/Maria
Använder inte ofta smink. Kanske någon gång i veckan eller mer sällan.
Använder smink dagligen. Bryngelé, concealer under ögonen (har alltid mörka ringar under ögonen, är det släktdrag och ej pga trötthet 🙂) och mascara samt rouge.
/Christina
Man ser mycket piggare ut med lite smink, Men de är bara de att jag glömmer bort att jag har sminkat mig
Så gnider jag mig kliar på ögonen när jag är trött, Vips så har jag stor svarta märken av maskaran runt ögonen går ut i affären..😃
sminkar mig varje dag, även om jag bara är hemma :p
vill inte se mig själv utan smink…blir äckladxD
Jag sminkar mig när jag har energi till det. Det brukar bli varannan dag, ungefär.
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 
Använder sällan smink men jag färgar bryn och fransar regelbundet. Ibland kan jag piffa till det med lite mascara och läppglans.
Nej bara när jag ska iväg eller ska få besök :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har aldrig sminkat mig
mycket sällan… till fest spacklas maskaran och eyelinern på men annars går jag utan ;)
Använde lite mascara och färgat cerat förr om åren, väldigt sällan då. Numera lider jag av torra ögon så de rinner ju för jämnan mer eller mindre och då är det ingen idé att ha mascara men färgat cerat använder jag fortfarande.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag sminkar mig bara vid festliga tillfällen.
Kom osökt att tänka på den här trudelutten med Lill Lindfors:
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Jag har ögonlock som hänger ner. De gör att jag måste måla ögonskuggan annorlunda
Men oftast så använder jag inte ögonskugga för de börjar alltid klia
Gjorde det tidigare, men orkar sällan lägga ner energi på det längre. Sminkar mig istället till fest eller när man ska iväg på något kul på fritiden med vännerna. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Varje dag. Känner mig mycket fräschare med smink, men på helgerna eller på lediga dagar har jag oftast bara mascara eller inget smink alls.
Zingo ;D
Sminkar mig varje dag, även om jag bara är hemma.
Jag känner mig så mycket fräschare och blir gladare när jag ser mig i spegeln.
Däremot har jag sminkat mig på samma sätt sen jag var cirka 14 år, så det är kanske dags att börja tänka på att sminka sig annorlunda, nu när jag är 40+?
Men det går oftast på rutin utan att jag tänker på det…🙂
Jag sminkar mig aldrig. När jag var yngre sminkade jag min då och då, sisådär en gång om året eller så.
Jag är jättesnygg utan smink ändå 😃
l'm back
#20 Underbar inställning!👍
I min ålder sitter ändå skönheten så gott som helt och hållet på insidan. Än har jag inte nått ålderdomen - då jag tycker att många människor blir väldigt vackra; rynkiga ansikten, insiktsfulla ögon, som strålar ut värme gentemot andra och mjukt silvervitt hår. Det kan inget smink åstadkomma.
Jag kan inte hjälpa att jag tycker lite synd om dem som aldrig klarar av att visa sig för andra utan smink. När jag var yngre hade jag en jobbarkompis som gick upp före sin kille och sminkade sig. Hon var jätterädd att han skulle få se henne osminkad med morgonrufsigt hår.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare