Ovisshet
Det är det värsta ord jag vet, när det är något man inte har kontroll över.
När man t.ex håller på med något och får lägga det på hyllan på grund av yttre omständigheter.
Vilket är ditt?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Håller nog med dig. Även om maktlöshet också kvalificerar sig för en plats högt upp på den listan…
// Staffan
Så sant!
Håller med er båda två. Det är ord som är förknippade med stor oro och uppgivenhet.
Annars har jag två andra ord som jag avskyr och det är när man kallar sin partner "gubben" respektive "tanten". Jag får gåshud varje gång jag hör det..
/Maria
Skönt att inte behöver ha kontroll på precis allt här i livet…måste vara jobbigt att vara ett kontrollfreak….det går inte ha koll på allt här i livet
#4 Menar du att man har drag av att vara kontrollfreak om man tycker illa om ordet ovisshet?
/Maria
#3 Visst är det så Maria.
Nu trodde vi att stuga till dottern skulle vara färdig till vintern , nu ser det ut som att den inte blir det och Eon har gräv ner kablar och vattenrören är dragna.. allt på grund av de i Spanien som trasslat till det.
Jag tycker att "ovisshet", "maktlöshet", "frustration" alla är ord som speglar situationer som både är svåra att hantera och som medför stort obehag. Jag tror att alla drabbas av sådant emellanåt och jag tror att de flesta reagerar ungefär likadant, åtminstone om man bortser från våldsbenägna.
Jag håller med förgående talare, men vill lägga till hjälplöshet, som iofs påminner mycket om maktlöshet.
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
"Förlust"
"inte"
är ett ord som är jobbigt tycker jag.. allt man sätter det efter blir liksom negativt.
"finns inte", "går inte", "kan inte", "lyckas inte" och så vidare …
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.