Kondition
Jag har ju världens sämsta kondition och har funderat på att skaffa en träningscykel.
Jag kan ju inte cykla på en vanlig cykel längre. Jag kan inte springa och jag kan heller inte gå fort så att jag får upp flås så att säga.
Att gå i trappor på jobbet t.ex är ju bra men jag får gå så långsamt och då gör det ju knappast någon nytta. Jag skulle behöva bli trött och svettig känns det som😉
Simma har jag gjort i perioder men det är ofta ett bök att ta sig till simhallen och jag vet att jag tröttnar.
Vi hade en roddmaskin en period som jag använde dagligen men det blev så snett i och med att jag är svagare i vänster sida.
Är det någon som har en träningscykel och i så fall fungerar det bra?
/Maria
Vet du Maria, dottern och jag tänker oss att vi har ett hjul framför oss med en vev på varje sida. Vi plockar fram en låt med riv i och vevar det fortaste vi orkar… hela överkroppen följer med, och underkroppen också.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ha, det var en bra variant 
Jag har svårt att göra rörelser fritt då kroppen liksom inte följer med och gör vad jag vill så därför tänkte jag att cykel kunde vara bra. Jag har uttalad bålataxi vilket gör att jag bland annat är ryckig i rörelserna.
På en cykel så är ju i alla fall fötterna och händerna på bestämda platser😉
/Maria
AHA 🙂då förstår jag Maria!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag hade en träningscykel hemma för några år sedan hemma. Köpte en värsting variant. Använde några gånger men sedan blev en en bra klädhängare. Sålde den efter något år. Hoppas du har mer disciplin än mig.
Cykel som står still är bra. Kondition och att "få fart på kropp och blodcirkulation" är viktigt. För hälsan.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag är en crosstrainer till mig och sonen som är ergonomisk för våra ömma leder.