Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 672 ggr
Cristine
0

Fylla

Har du varit riktigt full någon gång?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

tlover
0

Nej, är nykterist och har alltid varit det.

l'm back

[[Narwayn]]
0

Nej, är också nykterist och har inte heller varit full.
När jag är och hälsar på familj/släkt/vänner på Irland så får jag cider och drinkar som är alkoholfria :)

Afturelding
2

Nej, jag är också nykterist 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Maria
1

Jadå det har allt hänt😉

/Maria

Cristine
3

När jag bott ett par dagar  på ett hotell i Luanda (Angola) upptäckte jag att min granne var jägare för han hade skinn och tänder bl.a liggande och hängande, dörren stod öppen så jag tittade nyfiket.

Då kom en man till dörröppningen och sade att jag gärna fick titta.Eftersom min Portugisiska då var väldigt dålig svarade jag på Spanska och han svarade förvånat att han var från Galicien i norra Spanien.

Han undrade om jag ville smaka på en Orujo som är därifrån, jag visste inte vad det var men var nyfiken på drycken. 

Han kom med ett dricksglas ljusgul dryck och det såg ut som vitt vin.

Jag tog en stor klunk, fick inte åt mej andan och föll  raklång…vaknade upp av att han lade våta trasor på min panna och sade att starkspriten skulle man absolut inte svepaSkrattar

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

morten.dynamite
1

Nej dricker aldrig alkohol

citytjejen
1

Det har jag! Sker inte ofta alls, men ibland kan det "råka" bli så 😇

/Christina

Fridaaaa
1

Nix och väldigt stolt över det. kommer aldrig bli det heller. Finns ingen mening med det, bara dumt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Loris M
1

Nej. En nykterist till här. 🙂

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

fruktgumman
1

Nej har aldrig druckit alkohol och det lockar inte

Tarotstollan
2

#5. Din stackare! Det måste varit många procent i den där Orujon!
Jag dricker inte så mycket så jag blir plakat, kör med ett glas vin och ett glas vatten,  så jag vet vad jag säger och gör. Så gör jag alltid när jag är bortbjuden.
Fast nog har det varit stunder när teven har lutat och jag inte fattat varför!😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[peter54]
1

Ja det har jag, på 70-talet när jag var mellan 20 och 25 festade jag med kompisar ibland. Nu är det 20 år sedan jag drack en öl sist och numera dricker jag aldrig något med alkohol alls.

fotokrafs
1

Så att korridoren har gungat men inte mer. Dricker nästan aldrig, bara något glas om jag blir bjuden hos andra.

[Sisa2]
1

Dricker heller nästan aldrig. Men…då jag var yngre,

visst var man berusad ibland !     🤮

[TanatosNyx]
1

Jo, jag har väldigt låg tolerans så jag blir rund under fötterna av att sniffa på en vinkork typ. Dock är jag extremt sällan på tillställningar där alkohol dricks.

Ravynsfair
1

Aldrig varit full som i dyngrak.
Visst har man varit lite berusad men aldrig sådär extremt, lite extra glad bara, haha 😂
Dricker iprincip aldrig, är 23år nu snart, hade precis fyllt 18 ses jag var på krogen t.ex.
Imorgon ska jag på 20årsmiddag med några vänner, vi ska grilla och dricka lite gott. 
Kommer ta ett par glas rosé till maten, första droppen alkohol på månader 🙂

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

annia1
1

Jo, var några gånger när jag var i tonåren. Till och med haft blackouts två gånger. Fast bakvänt nog så tålde jag alkohol rätt bra, kunde dricka vilken som helst "under bordet". Men nu är det länge sen jag drack. Enda jag numera brukar dricka är nån mun cider på nyårs afton.

.

Mirinda
1

Det har hänt när jag var riktigt ung och inte hade lärt mig hur mycket jag tålde. Det var jobbigt att inte ha full kontroll och så blev jag väldigt illamående.

Nu för tiden  tar jag ett par glas vin eller någon öl till maten då och då, men dricker inte mer än så. Att vara full är bara plågsamt, så det ser jag till att inte bli.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

flisan708
0

Ja, det har hänt jag blivit full när jag var yngre. Numera dricker jag sällan alkohol. När jag gör det blir det typ något glas vin eller drink med någon väninna. Är inte hel nykterist men nästan. Idag finns många goda alkoholfria drycker som mycket väl passar på fest.

penke
0

(nyanser)
  ganska berusad har jag varit en del gånger i ..yngre år,
aldrig ..knockad så jag krupit,
mer än en gång jag blev drogad på en bar 😡
( då klarade jag mig ..hem)
..då rökte jag(tobak) tog emot en bjud ur ask .., och höll inte tummen över öl-flaskan  varenda sekund..

penke

[VSK]
0

Jo, visst har man väl varit på kanelen när man var yngre. Har alltid tålt mkt sprit men det är nåt knas med min metabolism på nåt vänster. Samma sak med bedövningssprutor hos tandläkare eller morfin efter operation. 

Jag har aldrig varit så full så jag haft blackout. Fast det har väl blivit hotell Gripen några ggr.

Allt oviktigt
0

Ja, för många gånger när jag var runt 20. Han med att sitta i alla fylleceller minst en gång i staden jag växte upp i, hamnade på akuten på grund av alkoholförgiftning listan kan göras lång med idioti.  Har blivit vettigare med åren